• kaosfuralles

Förskolor i Lundby

Är inte dags än på ett tag men har börjat kika lite på utbudet av förskolor i Lundby (Göteborg). Ska gå på besök till lite olika framöver men är det någon som har några tips på bra förskolor...eller kanske några varningar?

• Svar på tråden Förskolor i Lundby
  • Modgun

Jag har sökt 3 platser i tolered/slättadam och 2 i tuve.
    De tre första är ju i lundby.

• Hallonmumsan

Vart i Lundby bor du? Det är ju ganska stort. Jag själv bor närmare eriksbergshållet. Våra barn har gått på ett ganska trångt och gammalt dagis men alla som har sina barn där trivs med verksamheten och personalen.

• Göteborgstjej

Precis - var i Lundby bor du?
    Jag har ju haft mina barn i Lundby i flera år - tycker väl både bra och dåligt. Nu till hösten börjar stora tjejen skolan och 3åringen ska byta förskola och gå på Toleredsgatan.

• kaosfuralles
    Göteborgstjej skrev 2011-07-14 08:18:29 följande:
    Precis - var i Lundby bor du?
    Jag har ju haft mina barn i Lundby i flera år - tycker väl både bra och dåligt. Nu till hösten börjar stora tjejen skolan och 3åringen ska byta förskola och gå på Toleredsgatan.
    Jag bor vid wieselgrens men det behöver inte nödvändigtvis vara en förskola som ligger precis där jag bor. Vilken förskola har de gått på?

Har kollat lite på junibacken. Verkar vara ett mysigt och bra dagis.
  • Göteborgstjej

Mina har gått på Sockenvägen - stora tjejens avdelning har varit jättebra - stabil duktig personal som vet vad de gör. På lilla killena avdelning har det varit lite struligt med personalbyten och så. Det är ju fasktiskt väldigt skönt att ha barnen nära, nära hemmet och nära kompisar.

Vilket är Junibacken?

• Sommarlöv

Har jobbat på Keillersgatan för många år sedan, men flydde därifrån. Tror det är samma personal fortfarande. Den förskolan ska du undvika...en i personalen är hemsk Upplevde att många föräldrar inte var så nöjda.

• Wonderwoman

Jag har vikarierat på många förskolor i Lundby, så jag har inside information :) Mina favoriter är Toleredsskolans förskola och Lantmätaregatans förskola, därmed inte sagt att de andra inte är bra, men det är där jag har trivts bäst och det har varit goast personal, något som jag tycker är viktigt när man väljer förskola åt sina barn.

• Göteborgstjej
    Sofiefie skrev 2011-09-28 14:18:31 följande:
    Jag har vikarierat på många förskolor i Lundby, så jag har inside information :) Mina favoriter är Toleredsskolans förskola och Lantmätaregatans förskola, därmed inte sagt att de andra inte är bra, men det är där jag har trivts bäst och det har varit goast personal, något som jag tycker är viktigt när man väljer förskola åt sina barn.
    Håller med dig om Toleredsskolan - UNDERBAR personal, och trots ganska slitna lokaler tycker jag att det är super mysigt!
  • seandra82

kastvindsg fsk är bra jobbat som vik där på bemnningen  o lite ekonomibiträdejobb på eftermiddagarna. bra personal .

Svar på tråden Förskolor i Lundby