• taxsandra

Ni som födde i v 33+ när fick ni åka hem

Ni som fick era barn vecka 33+ när fick ni åka hem på hemma sjuk vård alltså hur länge fick ni ligga på sjukhuset?

• Svar på tråden Ni som födde i v 33+ när fick ni åka hem
  • skogstok

Jag födde i v.32 och vi fick vara kvar i nästan 3 veckor. Vi fick åka hem på permission på torsdagen och komma tillbaka på måndagen efter för att se att han gick upp ordentligt i vikt och det gjorde han så då blev vi utskrivna. Hade ingen hemsjukvård utan han ammades fullt.

• taxsandra

ok så olika de värkar vara.
    Vi fick ligga på las i1½ vecka sen hemma sjukvård till hon var ca 1 månad första vackan fick vi åka för vägning varje dag sen blev det var annan dag och blev de var 4 och så vidare till vi blev utskrivna.

Min dotter hade aldrig några bakslag allt gick så fort hon växte bra.
    Hon sond matades första månaden och ammades och när veckan inan vi blev utskrivna så togs sonden bort och hon ammade fullt.

• Dolly82

Killarna kom i vecka 32+3, vi fick åka hem efter 1½ vecka sen hemsjukvård ca 1 vecka. Dom var tvungna att hålla värmen själva för att vi skulle få åka hem. Dom sondmatades tills dom lärde sig äta från flaska, det lärde dom sig hemma.

• skogstok

Hm, konstigt att det är så olika. Vi fick inte åka hem förens sonden var borta och han ammades fullt och klarade sig på det.

• knäppisen

Född v 33+5.
    Stannade på neo i två veckor.
    Sen ytterligare två veckor med hemsjukvård.
    Hade sond i tre veckor. 

• 08 i Skåne

Vår son föddes i v. 32+6 och var tillväxthämmad. Vi fick stanna på Neo i 3 veckor och därefter hade vi hemsjukvård i 5 veckor.

Vi fick åka hem med sond och sondmatade & ammade hemma i 2 1/2 vecka innan sonden togs bort.

• yodi

hon föddes i v 32+6

låg sju dagar på vanlig avdelning och sedan fem dagar i familje rum, sen fick vi åka hem med hemsjukvård. 

• T inne

Hejsan!
    Jag födde min dotter i v33+3 och fick stanna på neo i 4 veckor, sen blev det 2 veckor hemsjukvård.
    Nu är ja gravid igen v. 29+5 idag. Och den ända extra kontrollen som ja kommer att få är ett extra ultraljud i v.32
    Men visst är man mer uppmärksam denna gången. Har redan trott 2ggr att de kanske var på gång, men som tur är hade jag fel, jag är extra nojjig nu.

• Lillafrejasmamma

fick i vecka 34+5 fick stanna i 10 dagar, sonden slet dottern ut själv när mjölken runnit till ordentligt och eftersom det funkade bra då så stannade vi bara för att hon behövde sola en omgång till och att de hittade ett blåsljud de ville ha lite koll på. nu är hon en pigg och glad fyramånaders bebis !

• C4m1ll4

sonen kom v 33+4 stannade en vecka på neo sen hemvård i 2 veckor. hade sonden i 2 veckor och sen bvc en gång i veckan i 2 månader för o kollade vikten =)

Svar på tråden Ni som födde i v 33+ när fick ni åka hem