• taxsandra

Född i v 33'+4 nu 10 mån

Min dotter är ni 10 månader.
    Har lite frågor till er som ha fått barn ca den vecka min dotter kom i.

Min dotter har inte börja att krypa änu men hon rullar sig fram och de går fort och tar sig fram bra så. Hon sitter bra men törs inte lämnna henne sittade själv änu sättar kuddar änu bakom hon i fall hon skulle fara bakåt.
    Hon har inte börjat att dra sig upp änu på saker.
    Hon är dukigt på att greppa saker och är dukigt på att äta själv saker som hon kan plocka själv.

Hur är era barn ved 10 månder som är född unjeför som min dotter?

Börde hon kunna krypa nu?
    borde hon kunna dra sig upp på möbler saker?
    hur är var era barn?

• Svar på tråden Född i v 33'+4 nu 10 mån
  • Modgun

Min son är tio månader och är som din dotter, och han är född bf+8.
    Han har visserligen börjat dra sig upp mot saker om han sitter i mitt knä typ.

• Aviana

Min son är född i 34+6 och har nyss blivit 9 månader. Han sitter inte själv, han har nyss kommit på att man kan stå på benen om man håller honom, han tar sig på nåt vänster både runt i cirklar och framåt, på mage. Jag är toknervös för att han är sen, men BVC säger åt mig att ta det lugnt :)

• Arista

Jag vill bara säga (är född själv i v37) att jag lärde mig att krypa när jag var 15 månader. Jag tog mina första steg runt 14 månaders ålder så krypandet kommer inte alltid innan

Min son kom i v36. Han har varit 4-6veckor sen med mycket. Han satt iofs upp utan stöd vid 6 mån ålder och tog sitt första steg strax innan ettårsdagen men förövrigt ca 1 mån sen... Vilket iofs också är normalt. 

• denimbee

Min son är visserligen bara 8 månader snart, men han kan krypa och har gjort det ett tag, han kan nästan sitta, sonen är också född i vecka 33+4..... jag själv är född i vecka 34+? men jag kunde aldrig krypa utan ålade mig bara, sedan började jag gå utan att krypa alls...

Kanske är din dotter mer verabal och "pratar"  och jollrar mer??! Tycker inte att du skall oroa dig, hon är ju faktiskt inte så jättetidigt född trots allt!

• taxsandra
    denimbee skrev 2011-07-13 21:23:18 följande:

Min son är visserligen bara 8 månader snart, men han kan krypa och har gjort det ett tag, han kan nästan sitta, sonen är också född i vecka 33+4..... jag själv är född i vecka 34+? men jag kunde aldrig krypa utan ålade mig bara, sedan började jag gå utan att krypa alls...

Kanske är din dotter mer verabal och "pratar"  och jollrar mer??! Tycker inte att du skall oroa dig, hon är ju faktiskt inte så jättetidigt född trots allt!

Hon är jätte nyfiken av sig ser allt vill vara med skrattar då men bussar med hon och då hon får leka lite med våra hundar och katter. Är inte så orlig men iblad blir man det lite och funderar.
  • Tillalamm

Min son är nu 20 månader och han är född i v 33+3.

Han kröp vid 10 mån, började resa sig mot saker när han var ca 11 mån, stå utan stöd vid 12 mån och han började gå vid 18 månader.

• sussimuss

Har tvillinar födda v33+1 dag. Vikt 1610 och 1665. Både kröp vid 7 månader .TV1 gick när han var 15 månader TV2 vid 1 år. Nu 23 år senare är detta 2 riktigt stora karlar.

Svar på tråden Född i v 33'+4 nu 10 mån