Helle333 skrev 2011-07-14 09:51:31 följande:
Ja det där är väl säkert olika men jag hade personligen inte accepterat om jag var ihop med någon som inte tog sig an någon föräldraroll gentemot mina tidigare barn. Har man valt att vara ihop med någon som har barn så har man faktiskt också valt barnen. Men det är så det ser ut i min värld.
Min pappas nya tant har kommit in i mitt liv rätt nyligen så jag känner henne inte ännu. Jag är vuxen nu också så jag behöver ju inte mammas på det sättet som när jag var barn och pappa träffade sitt ex.
Så jag antar att pappas nya tant är bonusvuxen =D
Men varför en föräldrarroll, har dina barn inte en närvarande mamma och pappa.
Jag säger bara tack och lov att jag inte hade de förväntningarna på mig. Jag har flera väninnor som brutit förhållande pga dessa förväntningar/krav.
Fast det kanske inte är så konstigt att många med barn inte hittar någon ny partner när de har sådana krav/förväntningar.
Och barnen då, skall de plötsligt få en till förälder, räcker det inte med de föräldrar de har redan.
Jag skriver igen det jag skrivit förut, det bästa för barnet och den nya är de skaffar sig sin egen relation som de trivs bäst med och fungerar utifrån deras perspektiv. Dom relationerna tror jag blir starkast, tryggast och är nog det bästa för barnet.