• FruSen

Vilken trappgrind??

Då har man köpt hus med övervåning och fastän tösen är rätt så stor (2 år) känns det inte som att jag vill vara utan trappgrind ännu.
    Vilken trappgrind är att rekommendera? Finns just inte så stort utbud av babyaffärer här (endast barnens hus).
    IKEA har en också såg jag, är den något att ha?
    Vi ska ju såsmåningom skaffa fler barn så det skadar ju inte att ha en grind som håller något år fastän dottern börjar bli såpass stor att hon akn gå i trappor själv snart.

• Svar på tråden Vilken trappgrind??
  • Lumo

Den i vit metall/plast på ikea är utmärkt. Bra för att du klämmer fast den o slipper borra fast den.

Men en tvååring borde väl klara trappor?! Öva istället för att hindra. Öva öva öva, så kan ni skippa grind. ;) min tvååring har varit trappsäker minst ett halvår.

• FruSen
    Gwempa skrev 2011-07-13 18:15:29 följande:
    Den i vit metall/plast på ikea är utmärkt. Bra för att du klämmer fast den o slipper borra fast den.

Men en tvååring borde väl klara trappor?! Öva istället för att hindra. Öva öva öva, så kan ni skippa grind. ;) min tvååring har varit trappsäker minst ett halvår.
    Vår tvååring är uppe och promenerar yrvaket på nätterna så då vill jag gärna ha en trappgrind
  • icelolly

Vi har en från Kiddyguard som rullas ihop när den inte är stängd, och tar således ingen plats, man tänker inte på att den sitter där. Dyr dock...

Svar på tråden Vilken trappgrind??