mini75 skrev 2011-07-13 10:08:56 följande:
Tack för era åsikter. Mina 11 månaders är knubbig nu men är ganska säker på att hon blir som storasyster sen, dvs liten å smal för det är båda hennes föräldrar... (3,5 åringen väger endast 11,5 kg) Så att den bara vara till 18 kg ser jag inte som något problem. Vi kommer köpa bältesstol oxå till barnen när de är färdiga för det så jag räknar liksom inte med att ha denna stolen länge länge. Sotrasyster har en duoflex acta graco som lillan kan ärva om det skulle vara så att hon blir en riktig knubbis :)
Min kompis har en besafe izi kid x1 från 2010 (stämmer det att x1 är från 2010?) som jag kan köpa. Tar den inte stor plats i bilen? Vi har en audi A6
Jag menade att man får köpa ytterligare en bakåtvänd stol efter 18 kg, så att barnet kan åka bakåtvänd till 25 kg
Men mina väger 25 kg när de är 5 år, det är såklart skillnad om man ahr ett barn som väger 25 kg när den är 9år...
Precis som sanHbg skriver så funkar inte hiway till 25 kg även fast den är godkänd för det, barnet blir för långt! Jag har använt Britax twoway som sista bakåtvända stol, den är rymligast med högst rygg.
Jag skulle helst välja besafen om jag hade isofix.