• lillangel

Vad tror ni? är mamman skyldig eller ej?

Mitt hjärta brister och tårarna rinner för detta denna söta flickas vidriga öde.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13280695.ab

vad tror ni andra? är mamman oskyldig? tycker hela historien pekar på att mamman är mördaren,men mamman säger att de va barnvakten,vem är då barnvakten? varför hängs inte barnvaktens ansikte då ut i media då detta är ett mycket stort fall i USA???

Vila i frid fina Caylee{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 20:11
    såhär skrev en i juryn
    i juryn kände likadant, vi mådde illa, men då vi inte kunde se att åklagarsidan hade ställt bortom alla tvivel och inte påvisat något egentligt motiv så kunde vi inte ge något annat beslut än det vi gav. Vi frikände Casey Anthony från mordanklagelserna.
    Så säger kvinnan som identifierats som jurymedlem nr3, Jennifer Ford, till massmedia efter den uppmärksammade friande domen i mordrättegången i Florida.

Fallet med den döda lilla Caylee visar att det är väldigt svårt att få en mamma dömd för mord på sitt barn, trots bevisning och vittnesmål. Personligen så anser jag att hade en pappa blivit åtalad med samma bevisläge så hade han blivit fälld.

• Svar på tråden Vad tror ni? är mamman skyldig eller ej?
  • Queenie70

Jag tycker det känns glasklart att hon är skyldig. Vem fan går ut å partar och mejkar upp sig och flinar upp sig på bild ett par dagar efter barnets försvinnande? ...Jo, jag vet att sorg ser olika ut, men nej...det där köper jag icke.

• lillangel
    Queenie70 skrev 2011-07-12 20:30:06 följande:
    Jag tycker det känns glasklart att hon är skyldig. Vem fan går ut å partar och mejkar upp sig och flinar upp sig på bild ett par dagar efter barnets försvinnande? ...Jo, jag vet att sorg ser olika ut, men nej...det där köper jag icke.
    så jävla less på alla barnmördare... varför adopterar dom inte bort barnet ist? hur kan man va kapabel till en sådan grym handling,på sitt eget lilla barn?

hon kunde givit flickan till mormor sålänge Gråter
  • Länisen

Ja det är rätt uppenbart att hon är skyldig. Som reglerna ser ut där borta kan man väl heller inte bli dömd när man en gång blivit frikänd... tragiskt!

Casper 2010-06-09
  • Moderator

Tråden flyttas då den inte har personlig kopplig och därmed inte hör hemma i känsliga rummet.

"Känsliga Rummet
    Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 6 månader. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.""

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • ceci lia

Jag följde hela rättegången live på internet. Barnvakten var uppdiktad och fanns aldrig. Mamman blev dömd för fyra lögner/mened. Tror att lögnen om nannyn var en av dem hon dömdes för.  Mamman var mytoman och jag är ganska säker på att hon dödade flickan. Inte helt säkert att det var överlagt/planerat  i och för sig. Men det är sjukt att hon blev friad till och med på punkten "child neglect".

• Queenie70

Det är så oerhört svårt att begripa detta. Det är ju inte första gången heller...Varför lämnar man inte bara bort ungen om man nu tröttnat på att vara förälder?

• mikipiki
    Queenie70 skrev 2011-07-13 22:30:45 följande:
    Det är så oerhört svårt att begripa detta. Det är ju inte första gången heller...Varför lämnar man inte bara bort ungen om man nu tröttnat på att vara förälder?
    Precis, mormorn verkar ju endå ha varit väldigt glad i henne, hon hade säkert tagit emot henne med öppna armar :( Usch, detta gör mig så ledsen. Jag mår riktigt dåligt över sånt här..
  • MalinEddie
    Queenie70 skrev 2011-07-13 22:30:45 följande:
    Det är otroligt svårt att förstå varför man inte gör det rätta i en sådan situation. Psykisk sjukdom hos föräldrarna är en orsak. Jag tror absolut att denna kvinna är skyldig.
  • mikipiki
    MalinEddie skrev 2011-07-13 22:40:21 följande:
    Det är otroligt svårt att förstå varför man inte gör det rätta i en sådan situation. Psykisk sjukdom hos föräldrarna är en orsak. Jag tror absolut att denna kvinna är skyldig.
    Allting tyder ju på det, kan inte för mitt liv förstå hur hon kunde bli frisläppt. Att inte anmäla sitt barn som försvunnet hos polisen utan istället bestämma sig för att leta själv? SJUKT. Bara det tyder ju på att det var hon som gjorde det.
  • mikipiki

5 dagar efter att Caylee "försvann" så skrev hon "This is the happiest I've been in a long time, I hope my happiness will continue to grow" i sin dagbok.

Sjukt, så jävla sjukt.

• MalinEddie
    mikipiki skrev 2011-07-13 22:42:14 följande:
    Allting tyder ju på det, kan inte för mitt liv förstå hur hon kunde bli frisläppt. Att inte anmäla sitt barn som försvunnet hos polisen utan istället bestämma sig för att leta själv? SJUKT. Bara det tyder ju på att det var hon som gjorde det.
    Det är riktigt sorgligt. Jag har mycket svårt att se att hon kan vara oskyldig. Är hon sjuk ska hon ha vård och det troligtvis under lång tid. Finns det inte en bakomliggande orsak till hennes handlande ska hon sitta i fängelse. Att hon går fri och kan skaffa fler barn är hemskt just nu.
  • mikipiki
    MalinEddie skrev 2011-07-13 22:55:42 följande:
    Det är riktigt sorgligt. Jag har mycket svårt att se att hon kan vara oskyldig. Är hon sjuk ska hon ha vård och det troligtvis under lång tid. Finns det inte en bakomliggande orsak till hennes handlande ska hon sitta i fängelse. Att hon går fri och kan skaffa fler barn är hemskt just nu.
    Sjuk är hon ju, det finns ju ingen normalt funtad människa som inte hade freakat ur totalt om dess älskade barn försvunnit :(

Jag tror dock att någon kommer att döda henne i ren frustration över vad alla bevisen tyder på och vad domen blev.
  • MalinEddie
    mikipiki skrev 2011-07-13 23:02:22 följande:
    Sjuk är hon ju, det finns ju ingen normalt funtad människa som inte hade freakat ur totalt om dess älskade barn försvunnit :(
    Det är inte helt ovanligt att människor tränger undan känslorna och förnekar något sådant för att skydda sig själva. Jag tror dock inte att det gäller henne. Jag tror som sagt att hon är skyldig och tror inte att det handlar om någon olycka. Jag har svårt att tro att hon inte är sjuk.
  • lillangel

Jag har så svårt att begripa hur man kan fortsätta leva med att man brutalt dödat sin lilla dotter... satt hela vägen hem på tåget från jobbet och tänkte på de här och blev så tårögd och får klump i magen,ser framför mig hur hon gjort de och försöker förstå hur man kan lyckas genomföra en sådan hemsk handling mot sitt lilla fina barn.

Jag tror INTE  heller detta monster kommer få leva så länge,hon är så hatad och människor så följt detta är galna nu...

de händer fööör ofta att barn blir mördade,varje dag händer de, men de tystas ned och det SKRÄMMER MIG!
    jag skulle göra allt i min makt om jag visste att ett barn låg illa till.

Svar på tråden Vad tror ni? är mamman skyldig eller ej?