• mami84

katten föll från femte våningen

Hej, Det är så att min katt föll från femte våningen idag. Jag höll på och ställa tillbaka balkongmöblerna till balkongen när min kisse tog sig ut och på något sätt ramlade ner. När jag kom ner upptäckte jag att hon var skadad. Kom blod från nosen och hon var irktigt chockad. Nös blod och det lät rossligt när hon andades. Tog henne såklart till veterinären där dem kikade på henne snabbt. Det dem kunde säga var att dem trodde att hon klarat sig mirskulöst bra. Skulle titta närmare på henne. Nu väntar jag på att ringa dit för att höra hur det har gått. Jag är så himla orolig att hon inte kommer att klara sig. Någon som varit med om något liknande??

• Svar på tråden katten föll från femte våningen
  • sirisdotter

Hade katten lyckats göra hål i nätet på balkongen?   Stackars katt vilken luftfärd!

• trassan

mmm den katten klarade sig men dock bara tredje våningen (blir väl fjärde då man ej bodde på markplanet)

• trassan
    sirisdotter skrev 2011-07-10 15:06:02 följande:
    Hade katten lyckats göra hål i nätet på balkongen?   Stackars katt vilken luftfärdad
    alla har ju inte nät på ballkongen...alla har ju inte ut sin katt där men endel smiter ju endå... nu är hon ju orolig för sin katt så man kanske ska lämna sånt där utanför tråden, är nog redan jobbigt som det är.
  • Frontline

Katten gjorde säkert av med 8 av sina 9 liv...
    Katter brukar tåla mycket då dom har förmågan att alltid landa på tassarna och dämpa fallet en hel del...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Candino

Våran katt ramlade ner från 3:dje våningen och klarade sig, hade bara ont i ett ben några dagar..
    Så visst kan det går bra! Jag håller tummarna för dig och katten!  

• Gurkburk

Ibland sker underverk och katter har en förmåga att landa på tassarna om det inte finns något i vägen som de slår sig på. Helt rätt att ta katten till veterinären. Här hemma håller vi tummar och tassar för att det går bra för din kissemisse.

Jag har varit med om en katt som trots nät på balkongen lyckades ta sig under nätet och ramla från tredje våningen. Den slog tyvärr i en skylt på vägen ner i gatan och bröt ett ben. I övrigt var den helt ok, men benet fick opereras och den fick en stålställning runt benet i flera månader. Den klarade sig dock helt från inre skador och benet läkte.

• Kea

De brukar faktiskt klara ett sådant fall oftast får de lungblödningar som läker av på ca ett dygn sedan är det vanligt att de får en fraktur i käken pga den ofta slår i med det går att fixa utan större ingrepp. Jag tror din kise kommer klara sig finfint!

Tänk på en sak försäkringsbolagen brukar ej täcka in fall då de anser att det skulle kunna förhindras!

• nemo1

Du vet att inte försäkringen gäller om du inte har nät på balkongen? och jag hoppas att du lärt dig en läxa. Stackars katt.

• Jesper f

Är det inte lag numer på NÄT på balkongen?!? Specifikt om man bor på våning 5, är det väll ganska självklart?

• Gurkburk

Det är lag på nät om man låter katten vara på balkongen, men eftersom ni inte vet hur det här gick till tycker jag ni ska vara lite försiktiga innan ni dömmer.

Svar på tråden katten föll från femte våningen