• snorkan

Spänner du alltid fast barnen i bilen?

Blir irriterad då jag ser föräldrar som inte spänner fast sina barn i bilen, vafan tänker dom med?

OM det händer en olycka hur förlåter man sig själv då?

vissa kan ju spänna loss sig  själva och föräldrarna kanske inte märker det, men vissa familjer ser jag lite då och då som inte verkar bry sig, och hänger ungen fram mellan säterna så borde man ju fundera på om dom verkligen sitter fast där bak?

Det behöver ju inte gå speciellt fort för att det ska bli en allvarlig olycka. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spänner du alltid fast barnen i bilen?
  • Nenta

Tycker det är fruktansvärt att man inte spänner fast barnen. På vårt dagis var det inte så länge sedan det stod en lapp på dörren. Personalen hade reagerat på att en del barn tillomed fick sitta fram i knät när föräldern körde hem. Fattar mig inte på dessa.. vad som helst kan ju hända på en kort sträcka..

• Care69

Ja, självklart!

:*¨¨*:♥ Jag är inte ung nog att veta allt ♥:*¨¨*:
  • Larsan

Alltid, Självklart! 
    Barnen vet att dom ska spänna fast sig och vi har varit med om en dödsolycka tidigare så dom är alltid snabb med att ta på sig!

Det är olagligt och dumt att inte ha bälte! 

Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
  • Mia386

Ja.
    Jag såg en familj när jag var uppe hos sambon i Jämtland (detta var mitt i vintern), de körde alltid med barn(säkert under 3 år) i knäet, och det var isgata...och de skulle bara ca 100 meter..!! 

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • Sveasson

Självklart, men problemet är som nämns i ts. Ena barnet är opålitligt och det har hänt att han knäppt loss sig eller sin bror mitt när vi kör och inte kan stanna. Känns jätteläskigt.

• norgesessan

Ja,finns inga undantag (måste isåfall vara välddigt akut att komma till sjukhuset så man inte kan vänta på ambulans).

På barnens förskola är det tyvärr många som åker utan bälte, eller som inte ens har bälteskudde, då därför har dom axelbältet bakom sig (självklart passar inte det utan kudde).
    Detta gäller även flera av småbarnen.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Lena

På vägen måste hon alltid sitta fastspänd men inte nrä vi bakcar ur garaget eller kör upp på gräsmattan för att tvätta bilen. Men där finns inga andra bilar och vi kör under 5km/h

Svar på tråden Spänner du alltid fast barnen i bilen?