• evelonia

Är jag ensam?

Jag träffade min pojkvän för ungefär 4 månader sedan, jag visste då att han hade en dotter som föddes i mars. Han och dotterns mamma var KK när dottern kom till och egentligen ville killen inte bli pappa (hans kk berättade att hon var gravid först i slutet av 3:e månaden) Nu har min pojkvän ok kontakt med barnets mamma och han är hemma hos sin dotter minst 3 gånger i veckan. Mitt problem är väl inte egentligen ett problem, snarare är det så att jag vill ha lite stöd,råd och tips på hur jag ska bete mig.  Jag har inte träffat tösabiten än, men planen är att jag ska träffa mamman under sommaren och få godkännande att umgås med dottern (är det normalt förresten?)

• Svar på tråden Är jag ensam?
  • Tow2Mater

Att behöva bli godkänd av mamman är inte normalt. Det är normalt pappans sak att avgöra vilka barnet träffar när barnet är med honom. Snart ska han väl kunna ta barnet själv längre och längre stunder, och du kan vara med. Mammans 'godkännande' skulle jag bara acceptera om det handlar om vilka mamman släpper in som besökare i sitt eget hem.

• Moa02

Allt handlar om kontroll! "Ett godkännande" är väll att ta i, kalla det istället för att hon vill träffa den som ska umgås med sin dotter! Man lämnar inte bort sitt barn till vem som helst! Tycker att du ska ta till vara på denna stund att lära känna mamman, det är inte alla gånger man har chans till det.  Du klommer ändå bli bonusmamma med detta och det är viktigt att ni har en bra kontakt!
    Lycka till  nu!

Svar på tråden Är jag ensam?