Nån som bott på neo - danderyd?
Finns det någon därute som bott på neo inne på danderyd? Vad tyckte ni om vården?
>Kram!
Finns det någon därute som bott på neo inne på danderyd? Vad tyckte ni om vården?
>Kram!
Vi har bott på neo på Danderyd i sju veckor i vintras och vi är väldigt nöjda med vården där. Vår son föddes i vecka 27+4. Vi har förstått att det var unikt att man hela tiden har tillgång till sitt barn och att vi fick egna rum att bo i på avdelningen dit vi såsmåningom fick in vår lille parvel. Skönt att slippa såkallade pump-rum och att vi kunde sitta hud-mot hud så mycket vi ville, dygnet runt. Vi satt mellan 6-8 timmar/dygn och när vi inte satt så skötte vi sondmatningarna själva (utom nattetid). Detta ledde till att anknytningen blev mer naturlig, att vi lärde känna vårt barn och kunde tolka hans prematura signaler som i sin tur gjorde att jag började amma honom när han var 31+4 veckor. Han var väldigt tydlig när han visade hungersignaler och han var hungrigare än "sondschemat". Sonden drogs när han var 33+4 veckor och jag ammade fritt efter det. Han behövde mat med två timmars mellanrum istället för de tre som matschemat var upplagt efter. Jag ammar fortfarande helt och idag är han två månader korrigerat (fem okorrigerat) och väger 6700g. Utan den fina, unika vårdformen på just Danderyd tror jag inte att allt hade gått så bra. Personalen var mycket lyhörd och sina kunskaper visade de med största ödmjukhet och respekt inför oss föräldrar och vårat barn.
Låg på Danderyd i två veckor. Jätte bra vård och fina lokaler. Min tjej togs ut kejsarsnitt v 35 tillväxthämmad sondmatades i 10 dagar.. Första dygnet fanns det inte plats på neo utan jag fick ligga kvar på förlossningen och min lilla tjej låg då på intensiv avd på neo. Efter tre dygn fick vi eget rum alla tre och fick ta hand om det mesta själva men med mycket stöd och hjälp såklart. Vi skrattade lite när vi fick vårat rum för det kändes nästan som ett hotellrum jämfört med förlossningslokalerna. Bra mat och jätte bra personal!
VI bodde på avd 20 i nästan 3 månader med vår lilla pojk...först i akutsalen i några veckor o sen på familjerum! Supernöjda!
Vi bodde på samvårdsavdelningen avd 21 2 v nu i sommar, först på akutsal i 4 dagar sen i familjerum och vi är bara nöjda både med personal och vård. Det enda negativa var den ojämna värmen, vissa rum var jättevarma och vissa var svinkalla (vårt t.ex)..
Nu är det fem år sedan, men även vi var supernöjda med Danderyd. Sonen föddes sex veckor för tidigt och vi låg inne två veckor. Första två dagarna fanns ingen plats, så då låg jag på annan avdelning och sonen på en sal. Sedan fick vi ett eget rum. Min man kunde komma och gå som han ville (men behövde vara hemma med nyblivna storasyster också, så han bodde inte med oss). Vården var riktigt bra och vi kände oss väldigt väl omhändertagna även på andra sätt. Vi fick hela tiden all hjälp vi ville ha, men fick också ta hand om sonen själva så mycket vi ville. Hade vi frågor fanns alltid någon som kunde svara.
Vi bodde på Danderyd avd 20 i 1 månad. 16 dagar på NORD och resten i familjerum. Jag tycker vården var jättebra. Man fick vara delaktig och personalen stöttade en jättemycket. Vi fick hålla våran son direkt efter jag kom upp från OP. Då var han bara några timmar gammal. Vi hade ett rum som låg vägg i vägg med nord, de var jätte skönt. Jag skulle lungt rekomendera Danderyd!
vi låg en vecka på 21.an i maj förra året. Är super nöjda med den avdelningen
Jani här ligger jag nu i rum 14, med min lilla tjej, som föddes i vecka 32 snart är hon 36 veckor och jag hoppas att vi får åka hem i veckan.
Jag gillar vården är förutom allt tjat om hud mot hud så fort man har henne uppe o råkar ha en tröja på sig så sätter de igång igen, jag gillar inte att sitta halvnaken i rum där folk springer ut o in men jag sitter ändå hud mot hud flera timmar om dagen jag inser hur viktigt det är men de är lite för ingångna jag är mer privat av mig.... men annars är allt jättebra... jag vill bara hem nu efter att ha vart på sjukhus i 4 veckor....