• Bonanza

Bebis i Britax Hi-Way?

Vi har en Britax Hi-Way som vi har tänkt att vår dotter som nu är snart fyra månader ska få ta över, frågan är om hon kan göra det redan nu? Hon är ca 65 lång, väger nästan 7 kilo och är mycket stadig.

Vi ska nämligen åka till Frankrike (med bil) om en vecka och jag vill att hon ska sitta så säkert som möjligt. Bilbarnstolar är ju säkrare än babyskydd, men samtidigt måste hon ju sitta bra. Enligt stolens info är den godkänd från 0 kilo.

Någon som är bra på bilbarnstolar?

• Svar på tråden Bebis i Britax Hi-Way?
  • cicci85

Det är nog inga problem, har läst att flera bytt till hiway eller freeway vid 3-4 månader. Jag skulle köpa till ett britax huvudstöd så det blir trängre vid huvudet.

• Joico

Det går absolut bra, rent allmänt alltså... men det är ju förstås olika, alla barn är ju olika jag skulle råda er att prova nu dagarna innan. Sitter hon bra och bältet hamnar rätt så är det bara att köra!

• Plommonben

Vi har precis köpt en britax hi-way till vår tjej (knappt 5 månader, 68 cm, 7,5 kg). Ska ut på bilsemester i sommar och ville ha det säkraste för henne. Hon fick provsitta i affären och vi tyckte hon satt mycke bättre än i babyskyddet.

Köpte till huvudstödet som cicci85 nämner.

Trevlig semester!

Svar på tråden Bebis i Britax Hi-Way?