• Neblina

hål i näsan,pistol vs kanyl?

Har tidigare haft hål i näsan, dock som yngre och då blev hålet taget med pistolo, inte det bästa I know.
    Men då fanns det inte många andra sätt att ta på.
    Nu är jag sugen på att ta hål i näsan igen och givetvis med kanyl då, men min fråga är gör det ondare att ta med kanyl än pistol?
    Samt hur går det till då man använder kanyl?

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Svar på tråden hål i näsan,pistol vs kanyl?
  • Sharon

Hej! Det beror nog på hur känslig du är! Det finns så många nerver i näsan så det är lite obehagligt men det gör bara ont precis när hålet görs och sen kan det göra lite ont när man pillar på piercingen såklart. Men jämförelsevis tror jag pistol är värre och det gör definitivt ont längre. Tänkte du inte gå till en piercare? För i så fall går det till som vanligt, de sätter en tång om näsvingen, piercar och sätter i smycket. Det är väldigt snabbt avklarat! Glad

• Pulmona

Jag tog med pistol för ca 2-3 år sen. Varfös skulle det vara värre? Blomdahl.

Sitter där den ska, är snygg och läkte fort. 2-300:- och gjort på någon sekund. Kändes som en nysning, blev varmt och klart.

• Vinxen

Kanyl är mer skonsamt och gör mindre ont! När man gör med pistol så skjuter man sönder blodkärlen och nerverna vilken inte är optimalt! Klart de känns men de gör det ju att pierca sig :)

• Neblina
    Sharon skrev 2011-07-04 15:42:04 följande:
    Hej! Det beror nog på hur känslig du är! Det finns så många nerver i näsan så det är lite obehagligt men det gör bara ont precis när hålet görs och sen kan det göra lite ont när man pillar på piercingen såklart. Men jämförelsevis tror jag pistol är värre och det gör definitivt ont längre. Tänkte du inte gå till en piercare? För i så fall går det till som vanligt, de sätter en tång om näsvingen, piercar och sätter i smycket. Det är väldigt snabbt avklarat! Glad
    Jag tog när jag var 16 år, så det är tio år sedan. Och där vi bodde fanns det inga piercare som utförde med kanyl, allt vara bara pistol. Har tagit två gånger och sista gången sköt de fel och träffa en stor nerv, så tappa känsel i ena sidan av anisktet. Dock är jag återställd nu, men vill inte riskera samma sak igen så därför funderar jag på kanyl, hört att det är mycket säkrare plus att de som gör nu är så kunniga.
    De som tog på mig var äldre tanter så ja...
  • Neblina
    Pulmona skrev 2011-07-04 15:51:41 följande:
    Jag tog med pistol för ca 2-3 år sen. Varfös skulle det vara värre? Blomdahl.

Sitter där den ska, är snygg och läkte fort. 2-300:- och gjort på någon sekund. Kändes som en nysning, blev varmt och klart.
    blomdahl?
    Jag har tagit med pistol två gånger sista gången gjorde det galet ont då de sköt helt fel, men ja inget sätt är ju smärtfritt.
  • alifewithoutme

Fast piercar man med pistol så tänker man väl inte med vad man borde tänka med! 

En piercingpistol kan ju aldrig bli 100% steril = vid varje användning så får du även med massa skit och bakterier som kom från människan innan, som i sin tur fick från den innan o.s.v o.s.v.

En piercingsnål är trubbig och skjuter bort huden, medans en kanyl som används i seriösa studios är vassa och gör att huden kramar åt smycket efter håltagningen = bättre. Och du får inga okända bakterier. Samt att smycket som du får tillåter huden av svullna. Vilket inte pistolpiercingssmycken gör,

Det finns en orsak till att pistolpiercing är förbjuden i USA..

Min åsikt är iaf att låter man sitt barn bli piercad med hjälp av en pistolpiercing så älskar man inte sitt barn! :) Man utsätter barnet för en jävla risk som man som vettig förälder inte bör! Men många är väl inte vettiga inom den punkten heller.

Blomdahls säger sig vara steril, haha.. nja, tror inte ett piss på det! 

• sweety88

ABSOLUT kanyl, pistol krossar vävnader och kan tom få brosk och dela på sig.

• Ponycorn

Aldrig pistol....att det ens finns som alternativ. En kanyl "skär" vävnaden, pistolen krossar.  

• QueenObscene
    Kanyl!
    Det är helt galet att pistol är tillåtet... Det förstör vävnaden och kan bilda keloider (utstående ärrvävnad) som ser hemska ut. Det är väldigt mycket vanligare att smyckena som sätts i med pistol växer ut/in i vävnaden och blir infekterade än om man gör med en kanyl, som skär ett rent hål i vävnaden istället.

Jag piercade tyvärr näsan med pistol när jag var 15. Det slutade med en jätteinfektion efter några veckor så att jag fick ta ut smycket, vilket inte var det lättaste.
    Lät det läka och gjorde sedan om det med kanyl hos en piercare ett halvår senare. Det läkte nästan direkt.
  • Texasthecat

Alla mina piercings är gjorda med kanyl (har ganska många). De gick snabbt och relativt smärtfritt... Bara den i ögonbrynet gjorde ont...

Go suck on a lemon or something...
  • Neblina
    QueenObscene skrev 2011-07-12 13:02:15 följande:
    Kanyl!
    Det är helt galet att pistol är tillåtet... Det förstör vävnaden och kan bilda keloider (utstående ärrvävnad) som ser hemska ut. Det är väldigt mycket vanligare att smyckena som sätts i med pistol växer ut/in i vävnaden och blir infekterade än om man gör med en kanyl, som skär ett rent hål i vävnaden istället.

Jag piercade tyvärr näsan med pistol när jag var 15. Det slutade med en jätteinfektion efter några veckor så att jag fick ta ut smycket, vilket inte var det lättaste.
    Lät det läka och gjorde sedan om det med kanyl hos en piercare ett halvår senare. Det läkte nästan direkt.
    Pierca näsan två gånger med pistol och fick ju infektioner etc.
    Där av blir det kanyl nästa gång. En fråga dock gör det ondare med kanyl än pistol? Är lite halv harig faktiskt för just kanyl, vet inte varför man har ju liksom klarat en hel förlossning utan smärtlindring, men när det kommer till kanyler får jag panik
  • saramadeleine

Spännade med det här med pistol vs kanyl. Har aldrig tagit hål i näsan. Men tagit med både kanyl och pistol i öronen. Mina kanyl hål har alltid varat haft svårt att läka och tagit tid på sig. Jag har fått nytt från piecringsmycke till vanliga örhängen av guld för att de ska kunna läka. Sist nu tog jag med pistol i örat (har 6 stycken hål i öronen sammanlagt). Det läkte på en vecka inga problem alls, inget var, klåda eller nått. Bara fint och rent.
    VET ju att kanyl ska vara bättre men tydligen är det inte så för mig? :-S

• QueenObscene

Det gör MINDRE ont med kanyl! Eftersom den är vass och skär ett rent hål som sagt, så trycker den inte sönder vävnaden med en trubbig spets som pistolen gör.
    Pistol gör otroligt mycket mer ont tycker jag... Och jag har 15 hål i öronen där ca hälften är gjorda med pistol och 3 övriga piercings, gjorda med kanyl.

Svar på tråden hål i näsan,pistol vs kanyl?