• Min älskade dotter

Hur gör ni när ni ska resa?

Flaskmatar min bebis och har en termos med vatten som jag kokat och sen låtit svalna lite,lätt att ta med sig på stan etc. Men, hur gör ni när ni ska resa iväg lite längre? Måste ju kunna koka vatten...

Finns säkert någon här med bra idéer!

• Svar på tråden Hur gör ni när ni ska resa?
  • Mammato2

Kan du inte packa ner en vattenkokare i resväskan och köpa en adapter som passar till sladden och det land ni ska åka till.

• Triple Trouble

På dom hotell vi bott på har det funnits både vattenkokare och kastrull och micro. Ska ni ut med bilen så finns det värmare för flaskor med biluttag.

• Bollen2

Jag har alltid med mig en termos med kokt vatten & en flaska med kallt vatten (kan vara som man kokt som sedan svalnat). Blandar ca. 40 kokande vatten & pulver sen häller jag i kallt vatten. Så blir det lagom direkt :)
    Bor man på hotell finns det alltid vattenkokare att låna om man frågar i receptionen. Är man på stan kan man ju gå in på något fik/restaurang och be efter lite nykokt vatten. Vill de inte ge lite vatten till din bebis kan man ju betala några kronor.

• sarsparis

Ta med vattenkokare. Annars brukar det inte vara några större problem att få värmt vatten på cafe, restaurang, bensinmackar mm.

• Mariastargirl

Det finns ju färdigblandad ersättning på tetra, den behövs inte ens värmas. Jättesmidigt tycker jag.

• KlasStures mamma

När vi åkte på bilresa tog jag kallt vatten i en flaska (kokade aldrig vattnet) Och sen kokhett i en termos och blandade till lagom temp. På hotellet fick jag påfyllt termosen efterhand som det behövdes.

Men som sagbt så jag aldrig varit särskillt noga med att koka vattnet innan så länge som det varit kommunalt eller godkänd brunn...

• Min älskade dotter

tack för alla tips!

tyvärr får jag inte ersättning som är färdigblandad,har en speciell ersättning för barn med låg födelsevikt och den färdigblandade vill de inte ge då den inte innehåller exakt samma som den i pulverform.

Svårt detdär om man ska vara borta ett tag,är så noga med att koka vattnet...och vill inte tillsätta kallvatten som inte varit kokat.

Svar på tråden Hur gör ni när ni ska resa?