• micksaan

Bilstolar i en Mercedes C-klass?

Vår dotter ä 15 månader nu (väger nog c:a 11 kg och mäter c:a 76 cm) och åker i en Akta Graco Cosmic Comfort. Jättenöjd med stolen. Tar dock lite plats i vårt baksäte. Har haft den monterad i mitten förut, men nu står den bakom passagerarstolen. Vi går i syskonfunderingar och jag funderar såklart lite över bilsituationen. Är nästan osäker på om det går att ha ett babyskydd brevid Cosmicen (om vi monterar den i mitten). Men vilken modell? Vi hade Aktas Logico till dottern, vi var jättenöjd med stolen och hade gärna haft den till nästa bebis också. Men får det plats? Andra babyskydd? Tips?

Vore ju bra om man hade en plats ledig i utkanten för antingen mig eller sambon eller annan passagerare.

I framsätet får vi inte montera någon bilstol, vår bil tillåter enbart Mercedes egna stolar som elektriskt stänger av airbagen.  

• Svar på tråden Bilstolar i en Mercedes C-klass?
  • grönt ljus

Jag kan inget om bilstolar, men om nån ska kunna svara på frågan så får du nog skriva vilken c klass ni har...
    w202, w203 eller w204?

• cicci85

Har ni cosmic comfort S eller XTP? Tänk på att XTP:n måste monteras med klacken nedanför sätet efter 11 kg, om det är den ni har. Då tar det inte längre upp lite plats...

Brio primo är ett babyskydd som tar lite plats, mindre än AG Logico.

• micksaan

En Cosmic Comfort S tror jag det är. Köpt i vintras. Vad är XTP? Enligt deras hemsida hittar jag bara Cosmic Comfort S, och det är nog den vi har. Stolen har ju som en klack och vi har alltid haft den monterat med klack nedanför sätet eftersom stolen annars varit för upprätt för dottern. 

• cicci85
    micksaan skrev 2011-07-04 08:02:26 följande:
    En Cosmic Comfort S tror jag det är. Köpt i vintras. Vad är XTP? Enligt deras hemsida hittar jag bara Cosmic Comfort S, och det är nog den vi har. Stolen har ju som en klack och vi har alltid haft den monterat med klack nedanför sätet eftersom stolen annars varit för upprätt för dottern.
    XTP är den gamla modellen som har avtagbart stödben, den är bara godkänd till 18 kg i bak. Men har ni köpt den ny så la det vara S-modellen
  • micksaan
    cicci85 skrev 2011-07-04 08:08:45 följande:
    XTP är den gamla modellen som har avtagbart stödben, den är bara godkänd till 18 kg i bak. Men har ni köpt den ny så la det vara S-modellen
    Okej, då vet jag.

Men angående Brios babyskydd...vi var supernöjda med Logico S. Kändes riktigt mjuk, skön och ombonad för bebisen. Och så kändes den djupare och säkrare. Och sen är det ju ett stort plus med 5-punktsbältet. Och sufletten. Vi kanske helt enkelt måste köra med en stol på varsin sidoplats i baksätet, om nu inte det fungerar med Cosmicen i mitten och Logicon brevid. Någon som har haft så i sin bil (och vad hade ni då för bilmodell)?  
Svar på tråden Bilstolar i en Mercedes C-klass?