Därför väljer jag bort förskolor med manliga pedagoger/barnskötare!
Jag får ofta kritik för att jag valt bort förskolor där män arbetat. Här är svaren:
www.metro.se/stockholm/bloggande-dagispedofil-atalas-for-barnporrbrott/EVHkga!JMexBd0XL17xQ/
www.aftonbladet.se/nyheter/article10790320.ab
Kan folk sluta kritisera mitt/vårt val och förstå att det faktiskt finns vi som inte vill ha manliga förskollärare/barnskötare på förskolor.
Ni gör som ni vill, men snälla. Sluta anklaga mig för diverse saker bara för att jag valt en annan väg.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 10:31
Jag lämnar tråden. Kul att ni lever i en drömvärld. Synd att inte jag hittat dit ännu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-03 15:52
Jag lämnade tråden men kikade in igen, ser att många kallar mig manshatare och att jag tror att ALLA män är pedofiler, men så är inte läget. Om ni nu läst mina inlägg så borde ni ha sett det.
Jag har iaf en nyhet till er alla som blivit så upprörda här inne.
Många av er (inte alla) har kommit med många bra artiklar/källor och jag har mer eller mindre börjat kunna slappna av mer. Jag erkänner att oron aldrig kommer försvinna.
Vare sig för manliga eller kvinnliga pedofiler. Det är en av de största rädslorna jag har när det gäller mina barn, även om det finns många tusen andra rädslor.
Jag har aldrig menat att dra alla män över en kam. Jag vet att det finns både bra och dåliga män där ute, likaväl som kvinnor. Kommer det börja en manlig pedagog på mina barns förskola så kommer jag säkerligen ha is i magen men jag ska försöka att inte oroa mig. Speciellt inte så det går ut över barnen.
Men nyheten är att jag kommer INTE byta förskola :)
Ser jag tex på mig själv så var min pappa min stora förebild när jag var liten. Han var det bästa. Och jag vet att män i vissa fall även kan ta ha hand om barn bättre än kvinnor.
Jag tror att oron för detta med just män är att det är ovanligt (kanske inte längre) med manliga pedagoger och barnskötare. Och att media sedan förstärker bilden av min skräck.
Men jag vill faktiskt TACKA många av er som försökt skriva till mig med en mognad och utan påhopp för att förklara saker för mig.
Och sist men inte minst be om ursäkt om jag sårat eller kränkt någon.
Tack.