• Dreams Never Ends

Vad är stora vs små bröst?

Vart går gränsen för små vs stora bröst för er?

Jag tycker typ a-b är små, c-d normal och d+ är stort. Men allt beroende på kroppsform :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-30 20:48
    Och undrar också, vilken bh storlek är vanligaste i världen vs sverige?

• Svar på tråden Vad är stora vs små bröst?
  • Vinxen

Jag tycker A är litet B-C normalt och allt över är stort.

• Nyfiken gul

en kluven fråga för det är inte riktigt så enkelt som att en med D-kupa har enorma meloner...

En som har A-kupa kan ha väldigt fylliga och tydliga bröst som ser stora ut och en annan som också har A-kupa har å andra sidan nästan ingenting....

Så allt är relativt....

Själv har jag D-kupa men alla tror att dom är betydligt större eftersom mina bröst är runda och fylliga, och ofta får jag frågan om jag har silikon.. (nej det har jag inte)

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lena

Jag har för mig b var standardstorlek en generation sen och att den nu är c. Den har iaf ökat en storlek på en generation.

• kolapapper

jag har 65-70C ibland D och det uppfattas nog som relativt stort eftersom jag är ganska spinkig, dessutom är det så att själva kupan på en 75C och en 80B är precis lika stora eftersom själva kupan blir större ju större omfånget är, en A är alltså inte precis lika stor oavsett vilket omfång det sitter på, kolla själva och jämför nästa gång ni är i bh-affären. Kupan följer med i storlek när omfånget ökar. Stora bröst är relativt till kroppen i övrigt, en 65C kan uppfattas som stort medan en 85D kan uppfattas som normalstort eftersom det passar ihop med kroppen de sitter på.

• riboflavin

A-B är oftast små C-D mellan och över det klassar jag som stora. Men precis som många säger så kan det ju variera lite beroende på kroppsbyggnad om de ser stora ut eller inte på en person.

Har en kompis som har D-kupa, och det låter ju rätt stort, men å andra sidan är hon nästan 180 cm lång och väldigt smal (75 runt bröstkorgen), så de ser ju inte speciellt stora ut på henne.

Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • Dreams Never Ends
    Jäjd skrev 2011-06-30 21:11:35 följande:
    Varför undrar du?
    Skojsskull eftersom de flesta kvinnor har fel bh storlek.
  • Jäjd
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-30 21:24:39 följande:
    Det är ju inget du nämner i TS dock.
  • Nyfiken gul
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-30 21:24:39 följande:
    jag läste nånstans att männen överskattar kvinnors bh-storlek  och kvinnan underskattar den.....  och faktum är att det ligger lite sanning i det
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vad är stora vs små bröst?