Finns det någon som vet?
Hejsan, anlitar alla duktiga tjejer här på familjeliv om råd!
Har tydligen fått (!) PCO, anledningen till varför jag skriver fått är för att jag inte haft några symtom tidigare. Har haft en del besvär och gjort många ultraljud genom åren, men ingen har någonsin sagt att jag haft pärlband runt äggstockarna eller PCO förrän nu. Kan det vara så att jag utvecklat PCO när jag ammade min dotter och inte hade mens pga amningen? Mensen är dock igång sedan 7 månader.
Jag är inte överviktig just nu, gick upp nästan 20 kg med dottern som jag gick ner inom 9 månader. Väger nu kring 58 kg och är 167 kg. Jag har inte lätt att gå upp i vikt.
Har numera alltid mens och svåra känningar av ägglossning tillsammans med ägglossningsflytningar. Menscykeln brukar ligga på ca 28-30 dagar. Får i samband med mens ibland finnar, men bara någon enstaka.
Men vi önskar syskon och vi har försökt nu i några månader utan att något händer, var till en privat fertilitesläkare för att verkligen konstatera PCO och hon såg pärlbanden men ville inte just då ta några prover förrän efter sommaren. Hon började genast prata om IVF och det började genast snurra i huvudet. Jag och min man har blivit gravida 3 ggr på naturlig väg och IVF kostar väl om man har ett biologiskt gemensamt barn.
Det jag undrar är om pärlbanden kan försvinna och i så fall hur och om PCO kan bryta ut i vuxen ålder? Och hur man vet om man inte ägglossar?`Och om någon annan får kraftiga smärtor i samband med ägglossning?
*Förvirrad*