• Tjenahoppsan

Tips om en andra bilbarnstol till bil (v70)?

Skulle vilja ha lite tips på bilbarnstol till en v70. Idag har vi en Multi tech i baksätet. Den är väldigt stor och ta stor plats, men vi älskar stolem. Nu börjar syskonet bli större och vi måste snart ha en ny stol. Är det någon som har tips på en andra stol? Eller hur man skulle kunna placera en ny Multi tech? Vi tror att det blir trångt bakom föraren.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips om en andra bilbarnstol till bil (v70)?
  • cicci85

Hur gammalt och stort är storasyskonet? Om den är runt 2,5 år eller äldre skulle jag köpa en britax twoway som är den rymligaste stolen, funkar mycket längre tid än vad MT gör. Tar inte lika mycket plats heller. Jag har haft fem olika stolar och gillar MT:n bäst har oxå en v70 men skulle inte få plats med den bakom föraren och inte heller i mitten. Ni kan inte ha ena i framsätet?

Annars skulle jag prova Britax Hi-Way bakom föraren, den kan ta väldigt liten plats i bilen om man har den monterad uppepå sätet.

• Tjenahoppsan

Storebror är 20 månader och väger runt 14 kilo. Lillebror är 6 månader och väger 9 kilo. Svårt och veta som är bäst. Jag skulle vilja sätta stolen bakom föraren, medans min sambo kan sätta den i mitten, eller i framsätet. Tycker att det blir smidigast med i och ur. Hmm??

Svar på tråden Tips om en andra bilbarnstol till bil (v70)?