Barnets rätt till båda sina föräldrar?
Det heter ju så fint att barnet har rätt till båda sina föräldrar, och jag håller absolut med. Men jag blir så förbannad när min bonussons mamma först inte alls låter honom vara hos oss och sen är 6 dagar på tok för lång tid hos oss utan mamma. Schemat följer hennes intressen helt och hållet vilket gör att pojken ska vara hos oss 10 dagar. Visst stör jag mig på att reglerna ändras efter hennes nycker, men det värsta är att just nu är han väldigt mammig och saknar henne mycket. Hur i h-vete kan hon vela ha umgängesschema helt utifrån henne själv, utan en tanke på sitt eget barn? För mig får han bo hos oss alltid och vi anpassar vårt liv efter hur vi har honom, inte tvärt om. Men han vill ju träffa sin mamma oftare och jag tycker så synd om honom... Samtidigt är det jättejobbigt för mig att höra att han vill till mamma hela tiden då jag (vi) anstränger oss för hans skull och med vetskapen om att hans mamma bara tänker på sig själv undrar man hur hon kan vara så himla bra. Men mamma är ju alltid mamma, det vet jag av egen erfarenhet...