• Mysanochmimer

datum på babyskydd

Kollade vårat babyskydd (som inte används för tillfället) idag, det är ett Acta graco, och datummärkningen var 031507, visst måste det betyda att det tillverkades 15/7-03?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 22:04
    Fick babyskyddet av min morbror, hans två söner födda 08 och 09 hade haft det och dom hade fått det av sin granne som köpt det nytt, så det är nog mest troligt att det är 03 som är året...
  • Svar på tråden datum på babyskydd
  • Cecci78

men vet du ungefär hur gammalt det är? Har du haft det själv sedan det var nytt?

• Mysanochmimer
    Lena skrev 2011-06-27 21:56:50 följande:
    det kan även vara 15/3 -07
    (skulle juh självklart ha lagt till detta i TS)

Fick babyskyddet av min morbror, hans två söner födda 08 och 09 hade haft det och dom hade fått det av sin granne som köpt det nytt, så det är nog mest troligt att det är 03 som är året...
  • Cecci78

du har ingen bild på det? Är det autobaby-modellen? Är det från 03 så är det för gammalt

• Mysanochmimer
    Cecci78 skrev 2011-06-27 22:12:10 följande:
    du har ingen bild på det? Är det autobaby-modellen? Är det från 03 så är det för gammalt
    nej har tyvärr ingen bild, kan försöka googla fram..

Jo det är juh precis det jag insåg idag att det är, att det var precis för gammalt att ha sonen i i fjol också.
    Kollade aldrig datum då nämligen eftersom jag mitt nöt trodde att min morbror hade lite koll innan han gav bort det :-P
  • adrift

Hur länge håller en sån om ja får fråga ?

• Joico
    adrift skrev 2011-06-27 23:58:10 följande:
    Hur länge håller en sån om ja får fråga ?
    Ett babyskydd har en livslängd på 5-7år, så max 7år får det vara.
  • Finesse

Klipp av bälterna och använd som babysitter inne? Har läst att vissa gör det.. 

Men dumpar du babyskyddet på soptippen så klipp bort banden helt å hållet.. det finns ju folk som tror att saker å ting på tippen går att använda! 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • adrift

Okej. Tänkte den vi köpte borde hålla till syskon som kommer nu med å de gör den ju :) tack

• Ova

Jag har använt ett gammalt babyskydd till att bära på babysimmet ¨så gör det inget om den blir blöt.

• Mysanochmimer
    Finesse skrev 2011-06-28 08:46:41 följande:
    Klipp av bälterna och använd som babysitter inne? Har läst att vissa gör det.. 

Men dumpar du babyskyddet på soptippen så klipp bort banden helt å hållet.. det finns ju folk som tror att saker å ting på tippen går att använda! 

Jo skulle man juh iofs kunna göra fram över.

Ja, får se till att sabba det synligt om jag kastar det.

Svar på tråden datum på babyskydd