18 år & gravid, vad göra?
Först och främst vill jag bara säga att jag hoppas verkligen inte att någon dömmer mig bara för att jag är 18 år och gravid.
Som sagt är jag 18 år, född 1993, jag bor hemma med mina helt underbara föräldrar och förtillfälligt även min syster som har 1 barn på 2 år. Jag har den finaste pojkvännen (20 år), och vi har varit tillsammans sen 3 år tillbaka.
Jag läser på gymnasiet, dock på en distans utbilning, jag läser alltså allting hemifrån utav olika anledningar.
Förra sommaren blev jag djupt deprimerad, led av social fobi och fick hoppas av skolan, sedan började jag min distansutbilning men har mått ganska dåligt fram till vintras.
I vintras började jag bli väldigt intresserad av att bli mamma, nu låter det säkert helt dumt, men jag drömde verkligen om att få bli gravid och bli mamma. Jag kände att det var det jag ville, ha ett barn. Jag har fortsatt drömma vidare om detta och nu för 1,5 månad sedan, "slarvade" jag med min p-piller med mening. Jag berättade ingenting för min pojkvän och nu i efterhand så ångrar jag kanske det lite grann. för en halv månad sedan fick jag veta säkert att jag va gravid. Jag är så sjukt lycklig men samtidigt vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Min pojkvän vet om att jag är det, men vill absolut inte behålla barnet pågrund av att han "skäms" över min unga ålder. Detta gör mig fruktansvärt arg, för jag vill verkligen ha barn och skulle aldrig kunna göra abort. Han säger såklart att han inte skulle lämna mig om jag nu väljer att behålla det, men han vill egentligen inte ha barnet.
Jag vet ni kommer nämna att jag är ung och kommer missa mycket av "det roliga", och det kan jag inte hålla med om. Jag är inte så intresserad av att festa och umgås med vänner, jag gör inte det som unga gör idag, eftersom jag inte är intreserad av sådant. mina drömmar i livet är att resa rundor, och det är ingenting som kommer stoppa mig fast jag har barn.
Jag vet att ni kommer nämna att man ska ha bra ekonomi, och det är inga problem med det då min pojkvän jobbar och mina föräldrar kommer hjälpa mig mycket med detta.
Ett eget boende har vi dock inte just nu, för förhoppningvis i framtiden.
Mina studier går inte heller att skylla på då jag läser på distans.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag behöver råd, tips, åsikter ja allting. Jag är 100 % säker att jag vill behålla barnet, men min pojkväns åsikter gör mig osäker. jag vill att han ska älska barnet lika mycket som jag, jag hoppas ni förstår vad jag menar.
och vad tycker ni egentligen om detta, är det fel av mig att behålla det?