• Altruism

Ni som lever med en man som INTE är pappa till barnen...

...delar ni på markservicen kring barnen? Hämta/lämna på dagis, laga mat, packa väskor osv.

Nyfiken på hur andra har det!

• Svar på tråden Ni som lever med en man som INTE är pappa till barnen...
  • Linda1976

Javisst. Nu jobbar jag iofs kortare de veckor Alice är hos oss, så jag hämtar mest. Annars delar vi på allt här hemma. Vi är en familj.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Altruism
    Linda1976 skrev 2011-06-25 21:01:07 följande:
    Javisst. Nu jobbar jag iofs kortare de veckor Alice är hos oss, så jag hämtar mest. Annars delar vi på allt här hemma. Vi är en familj.
    Och Alice är din men inte hans då?
  • Linda1976
    Altruism skrev 2011-06-25 21:03:26 följande:
    Och Alice är din men inte hans då?
    Ja precis. 
  • Altruism
    Linda1976 skrev 2011-06-25 21:04:27 följande:
    Ja precis. 
    Oki. Så gör vi med. Jag har två barn och han inga. Vi delar på allt förutom kvartsamtal. Då går jag och barnens pappa. Skulle aldrig kunna tänka mig att skaffa barn med min man om han inte tog ansvar för mina barn som redan finns.
  • Litet My

Vi delar på det (sonen träffar bara sin biopappa varannan helg)

Vi lagar mat varannan dag, kommer jag först från jobbet hämtar jag, jobbar jag kväll hämtar han osv.

• vampyria2

Jag har levt med två män som inte var pappa till mina barn, de gjorde minst lika mycket som mig och ibland till och med mer. Vi levde som en familj och de såg mina ungar som sina barn så det var bara naturligt att det blev så

• Linda1976
    Altruism skrev 2011-06-25 21:05:55 följande:
    Oki. Så gör vi med. Jag har två barn och han inga. Vi delar på allt förutom kvartsamtal. Då går jag och barnens pappa. Skulle aldrig kunna tänka mig att skaffa barn med min man om han inte tog ansvar för mina barn som redan finns.
    Nattar och badar gör jag för det vill dottern. Men annat som tvätt, matlagning, spelar spel, pysslar, är ute på gården osv... allt sånt delar vi på. Min sambo leker nog mer än vad jag gör iofs. Jag är ingen lekmamma, jag är mer "göra riktiga saker"-mamma typ baka, handla, städa med henne. 

Jag är väldigt glad och tacksam att min sambo och dotter gillar varandra.  
  • Altruism
    Linda1976 skrev 2011-06-25 21:09:18 följande:
    Nattar och badar gör jag för det vill dottern. Men annat som tvätt, matlagning, spelar spel, pysslar, är ute på gården osv... allt sånt delar vi på. Min sambo leker nog mer än vad jag gör iofs. Jag är ingen lekmamma, jag är mer "göra riktiga saker"-mamma typ baka, handla, städa med henne. 

Jag är väldigt glad och tacksam att min sambo och dotter gillar varandra.  
    Jag badar den stora tjejen och stoppar om båda. För de vill ha det så helt enkelt. Kläder köper jag oftast men mest för att jag springer på stan jämt och det gör inte min man
  • Majsan70

Nu har vi en gemensam dotter iofs men jag har två barn sen innan. Vi har från start delat på allt vad gällande barnen. Lökarbesök, utvecklingssamtal, föräldramöten osv osv.

• MrsKnapa

Mitt jobb har konstiga tider så de är min man som lämnar/hämtar på dagis 49 ggr av 50 :) Han är världens bästa styvpappa och tar sin roll som en pappa :)

Svar på tråden Ni som lever med en man som INTE är pappa till barnen...