• Lewisia

Första mensen efter senaste MA, hu rmycket ska man blöda eg..+ presentation

Hör nog hit jag med.. Har haft 2 ofostriga graviditeter som slutat med skrapningar + ett "vanligt tidigt mf".

Innan dessa problem (började försöka på trean i mars/april -04) har vi två helt lyckade graviditeter som resulterat i två fina pojkar f.-97 och -99.

Nu har jag fått min mens efter senaste skrapningen som var 15 nov. Denna gång blöder jag så fruktansvärt mycket... (( Har någon av er också gjort det vid första mensen efter mf?? Är det helt i sin ordning tror ni??

Är orolig att något är fel.. har verkligen blödit masor nu i tre dagar..känner mig trött o har huvudvärk ;-((
    Hoppas någon vet...

• Svar på tråden Första mensen efter senaste MA, hu rmycket ska man blöda eg..+ presentation
  • mamma juni

Min läkare sa att efter en skrapning kan första mensen vara väldigt kraftigt och att jag då kunde köpa ett receptfritt läkemedel på apoteket som heter Cyklo-F som hjälper till att minska blödningen. Han sa att det var normalt. Själv väntar jag på min första mens efter min skrapning. Lycka till och är du mer orolig ska du alltid ringa KK för rådfrågning!

• Lewisia

Tack! Tycker jag har hört just det för ett år sedan då jag gjorde min första skrapning, skönt att veta att det är normalt, TACK!
    Har lugnat sig nu med och är som en vanlig mens nu.

• tindra66

Hej någon som vet hur länge det tar efter ett MF att få tilbaka mensen. Jag fick MF 25 nov men har ännu inte fått tillbaka den??

• AHL

HEJ! jag fick mitt fjärde missfall 7 dec var inlagd på Kvinnokliniken då för igångsättning, var om man ska va helt korrekt ett MA. Nu imorse började det blöda igen, bara 3 v efter! Känns inte bra. Förra MA började mensen exakt 4 v efter men därefter var den väldigt hoppig. Vid ett tillfälle var det 39 dagar emellan. Tänkte faktiskt ringa KK på fm och kolla vad de säger om detta. Känns inte normalt att börja blöda igen bara 3 v efter tycker jag. Fast kroppen är ju inte som den ska iofs, så det blir kanske så här. Tänkte bara berätta hur det var för mej.
    /Anna

Svar på tråden Första mensen efter senaste MA, hu rmycket ska man blöda eg..+ presentation