När presentera ny partner?
Som frågan lyder: När tycker ni att man ska/kan presentera en ny partner för sina barn?
Som frågan lyder: När tycker ni att man ska/kan presentera en ny partner för sina barn?
Jag tycker att tiden avgör inte sånt, men förhållandet ska vara säker. Så att båda partners känner sig säkra i förhållandet! Samtidigt tycker jag att man ska helst känna varandra ganska så bra och spenderat mycket tid med varandra!
Det finns inget givet svar. Man får utgå från hur länge föräldrarna varit skiljda, hur gamla barnen är och hur barnen verkar inför utsikten av en ny partner.
Min man hade varit skiljd i många år och barnen var tonåringar, så vi flyttade ihop nästan direkt.
Hade dom varit nyskiljda så hade man fått ta det lite lugnare, både för barnens skull och för att allihop skulle hinna landa i det nya. Annars är nog risken stor att pappan vill ha en ny mamma till familjen och barnen vägrar acceptera detta.
jag brukar vänta till jag är något så när säker på att det kommer att hålla och börja med att säga kompis och senare låta saker och ting ske.
Vi väntade i ca tre månader. Då var vi säkra på att vi ville satsa, och det går inte om inte barnen är med i bilden.
Svårt att veta hur allt kommer att funka om man utesluter häften av den familj man ska leva med sen.
Så efter tre månader träffade jag barnen, men då som kompis.
Inga pussar eller kramar mellan mig och mannen.
Jag lade all fokus på barnen och tog vägen till deras hjärtan genom leken :)
Efter ytterliggare ett par månader pratade mannen med barnen om att han var kär i mig och frågade om dom tyckte att det kändes bra. Det tyckte dom var jättekul så då frågade han även om det kändes ok att han och jag pussades. Det gjorde det så sen körde vi på :)
8 månader in i förhållandet flyttade vi ihop och det har varit relativt smärtfritt :)
helt smärtfritt faktiskt om man ska se till bara relationen mellan mig och barnen.
Mannen och barnens mamma hade varit separerade i två år när vi träffades och barnen var då 2,5 och 5 år.
Nu är det gjort och det gick bra Han är presenterad som kompis... Hur går man vidare nu då?