• LLBT

Ni som fått barn tidigt [Under 18år]

Frågan lyder såhär:
    Ni som blivit förälder under 17 år, Hur har det sett ut på syskonfronten?
    Omröstningens alternativ gäller andra barnet, första syskonet.

Jag började fundera på en sak idag...
    Så nu har jag en fråga till er som fått barn tidigt.
    Med tidigt menar jag dem som fyllt 17 år eller varit yngre vid första barnet.

Låt oss säga att man får barn när man är 15 år.
    Det är ju inte direkt ett alternativ att skaffa barn tätt då (Inte vad jag hört av iaf)
    Att ha kanske 3 barn innan man fyllt 20 år är väl inte direkt det vanligaste här i Sverige men att få 3 barn på 5 år om man är över 30 år, Det är bara naturligt typ...

Nu har egentligen inte dessa alternativ något med frågeställningen att göra men det var det som jag funderade på.

Frågan lyder såhär:
    Ni som blivit förälder under 17 år, Hur har det sett ut på syskonfronten?
    Omröstningens alternativ gäller andra barnet, första syskonet.
    Det har skett stora mirakel i mitt liv!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fått barn tidigt [Under 18år]
  • alltfördig

Hejsan jag fick min dotter när jag var 16år hon är idag 2år, jag och min sambo planerar syskon när mina studier är klara vilket blir 2013 samma år som dottern fyller 4år. :D  

• Luullis

Jag fick dottern när jag var 17 år, sonen när jag var 19. Är nu 20 och väntar tredje barnet.

• Fru Massu

fick dottern några månder innan min 18årsdag och för några dagar sen fyllde hon 6 år och är nu gravid med syskon i v 13. Vi valde att skaffa ett syskon nu för nu är alla studier avklarade, båda har fast inkomst och vi bor relativt stort.

jag gör död till liv åt dig
  • LLBT
    tahira skrev 2011-06-21 00:43:03 följande:
    Jag kan inte rösta. Jag fick min son när jag va 17, han är 5,5 nu och vi planerar inga syskon.
    Oj förlåt så mycket!
    Hade ett alternativ "Inga syskon" men det måste jag ha råkat tagit bort :-/
    Det har skett stora mirakel i mitt liv! <3
  • PoppesMamma2006

Jag var 17 år fyllda när första sonen kom, och fick andra barnet vid 21 års ålder, så det skiljer precis 4 år mellan dom.

• Chessy

Nu va jag ju inte under 17 men svarar ändå ^^ Jag skulle precis fylla 18 när jag fick min son, han är 15 månader nu, jag är 19 år. Nästa månad väntas en lillasyster elr lillebror :)

• LLBT
    Chessy skrev 2011-06-21 16:05:53 följande:
    Nu va jag ju inte under 17 men svarar ändå ^^ Jag skulle precis fylla 18 när jag fick min son, han är 15 månader nu, jag är 19 år. Nästa månad väntas en lillasyster elr lillebror :)
    Jag menade 17 år fyllda eller yngre men ej fyllt 18 alltså räknas du iaf ^^
    Det har skett stora mirakel i mitt liv! <3
  • Enniie

Vart gravid med första när jag var 16, han kom när jag var 17. När jag var 18 vart jag gravid med andra som kom när jag var 19. Och när jag var 21 vart jag gravid med tredje som kom en månad innan jag fyllde 22. Så man kan säga att det är ca 2.5år mellan varje barn.

Svar på tråden Ni som fått barn tidigt [Under 18år]