• little mommy

Ångrar du din förlossning eller är du nöjd?

ABSOLUT INTE SJÄLVA BARNEN, DOM VILL VI ALLA HA!

Men själva förlossningen i sig, sättet som man födde på kan man ångra och ha velat ändra. 

Vissa som fött vaginalt och önskat snitt, och vissa som fött med k-snitt och önskat vaginalt 

• Svar på tråden Ångrar du din förlossning eller är du nöjd?
  • olycklig

Jag är nöjd med båda mina vaginala förlossningar, den första utan igångsättning med EDA och den andra med igångsättning och utan smärtlindring.
    Det enda jag kan känna att jag hade velat göra annorlunda om jag skulle vara med om det igen (vilket jag dock inte skall) är att ta smärtlindring för det var inte kul att föda utan smärtlindring. Alls!

• Angelica8912

Jag ångrar min vaginala förlossning. Det var en lång förlossning som slutade med sugklocka, klipp och så sprack jag hela vägen. Kunde inte sitta normalt på 4-5 veckor.

• Fr1dlyst

Nöjd med båda mina vaginala förlssningar utan komplikationer.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • Suneboll

1a förlossningen var väl sisådär...fick EDA vilket gjorde att värkarna avstannade, fick aldrig krystvärkar heller, men han satt fast så jag var tvungen att ta EDA...men helt ok förlossning ändå...

Som tur är är man bara förstföderska en gång hahaha...de 2 andra förlossningarna var helt underbara :0) Riktiga sammandragningar o krystvärkar o man kunde känna hur kroppen jobbade sig mot målet....lustgas tog jag dock. Det häftigaste jag gjort i mitt liv. Dock en galen BM vid 3e förlossningen o henne borde jag tagit ett snack med, men när bebisen var på magen sket man i det hahaha 

• Makka Pakka

Nöjd med båda vaginala förlossningarna med igångsättning.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Irmeline

Skulle vilja se någon rösta : jag ångrade mitt akuta snitt :)
    Vad är alternativet, liksom..

• tahira

Jag ångrar inte min vaginala förlossning.

Det är bara en förlossning liksom, poängen är ju att få ut barnet - hur det går till spelar väl inte en så himla stor roll?

• Inima

Jag ångrar inte min första förlossning, med sonen.
    Det jag önskar är att jag hade kunnat få njuta av hela graviditeten, att han hade stannat liiite längre i magen så man inte behövde känna panik att han inte skulle kunna andas på egen hand.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Superbia
    Annat: Jag är nöjd med både mitt akutsnitt och min vaginala förlossning. På ett sätt kanske jag är mer nöjd med min vaginala eftersom det känns som att jag faktiskt har presterat något (trots att jag gick igenom hela öppningsskedet innan snittet) och för att jag aldrig trodde att jag skulle föda barn på vanligt sätt. Jag är riktigt nöjd med båda mina förlossningar och är absolut inte avskräckt inför en tredje!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Ångrar du din förlossning eller är du nöjd?