• Jordgubbarmeglass

Första mensen efter förlossningen, jag förblöder! :(

Sonen blir snart 4 månader och för 3 dagar sen kom den första riktiga mensen igång.
    Skönt att kroppen börjar återställa sig, MEN....

Jag blöder konstant hela tiden.
    Måste ha största tampongen + tjock binda, men ändå blöder jag igenom kläder inom 2 timmar.

Med första barnet var det verkligen inte så här.

Sen att jag har världens mensvärk också...

Är det vanligt att första menstruationen är rikligare än vanligt?

Jag bryter samman snart

• Svar på tråden Första mensen efter förlossningen, jag förblöder! :(
  • Fridayyy

Ring BM och fråga. Jag har inte haft så mycket blod iaf. Jag födde för 7 veckor sedan och tror jag fått mens idag men väldigt lite än så länge. Tror inte det är avslag.

Det kan ju inte vara bra att förlora så mycket blod...

• Lantani

Japp precis så har jag haft det båda gångerna, dock extremt mycket värre med 2:a barnet.

Mådde illa och kände mig yr pga att jag blödde så mycket. Fick gå upp någon gång på natten för att byta binda. På dagen var det iprincip omöjligt att överhuvudtaget gå ut.
    Dock var det bara första mensen som var såhär extrem. Köpte cyklo-f på apotetet och då blev det lite bättre.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • MAM88

Efter förlossningen höll sig mensen borta i 4 mån sen kom den tillbaka och jag hade den i över 3 veckor, jag brukar normalt ha mens i 3-4 dagar.

• Louise89

Så var det för mig med. Andra mensen var likadan men nu tredje så var det inte alls så farligt. Som en vanlig mens bara :) Jag tror inte att det är någon fara men det är ju jobbigt och inte det minsta roligt.

• Jordgubbarmeglass

Åh skönt med svar så snabbt =)

Inte för att jag oroar mig..
    Men det är inte kul att känna sig så jäkla låst som man gör...

Vågar knappt gå ut då det är ljust. Haha!

Men som sagt, tack för svaren =)

Svar på tråden Första mensen efter förlossningen, jag förblöder! :(