• heter

Varför har jag inte ägglossning?

Vad är de mest troliga orsakerna till utebliven ägglossning? Jag har nog inte haft äl sen jag slutade med p-piller för 3 år sen och jag blöder knappt nämnvärt heller. Min menscykel ligger på ungefär 39 dagar i snitt enligt min iPhone app. Det här året har den varit nere runt 35 dagar lite oftare. Gyn påstår att allt ser bra ut inklusive blodproverna men jag verkar inte ha äl alls trodde han och jag har extremt tunn slemhinna. Men om inget är "fel" varför har jag inte äl då?

• Svar på tråden Varför har jag inte ägglossning?
  • heter

De trodde pco ett tag men har nu tagit tillbaka det och säger att jag inte har det. Och det var inget någon sa nånsin när jag var yngre heller så jag tror inte det är det. Det stämmer inte alls med hur min kropp var innan jag tog p-piller och slutade. Men tack iaf.

• heter
    Jag är bara jag skrev 2011-06-20 16:10:46 följande:
    Blodproverna borde inte visa normalt om du saknar äl. Gå privat och kolla upp dig igen.
    Jag har varit både privat och hos landstinget. Vet någon vad det är som kan vara fel så kan jag gå bakvägen och försöka klura ut det på så vis?
  • Jag är bara jag
    heter skrev 2011-06-20 16:13:14 följande:
    Jag har varit både privat och hos landstinget. Vet någon vad det är som kan vara fel så kan jag gå bakvägen och försöka klura ut det på så vis?
    För högt FSH eller prolaktin,men det borde proverna visat. PCO syns på VUL och progesteronprov.
  • heter
    Jag är bara jag skrev 2011-06-20 16:18:33 följande:
    För högt FSH eller prolaktin,men det borde proverna visat. PCO syns på VUL och progesteronprov.
    På vul trodde de att jag hade pco ett tag efter att jag hade slutat med p-piller men nu det sista året så har det sett normalt ut med vul tydligen.

FSH och prolaktin har sett normalt ut säger de och progesteron är jag inte hundra på att jag har tagit men jag tror det och det var också normalt isf. Jag har tom träffat en endokrinolog som också sa att allt såg bra ut.
  • Jag är bara jag

Nåt är ju fel ändå och är proverna bra borde du ha äl! TSH då? Ska ligga på max 2,0 och gärna under om man planerar barn.

• heter
    Jag är bara jag skrev 2011-06-21 14:33:07 följande:
    Nåt är ju fel ändå och är proverna bra borde du ha äl! TSH då? Ska ligga på max 2,0 och gärna under om man planerar barn.
    Jag har också sagt att något är fel till alla gyn jag har träffat men de tycker inte samma sak och backar upp det med sina blodprover. De anser tydligen att det är normalt att bara behöva ett litet trosskydd på en hel mens också. Obestämd  Jag ska titta i min journal på vad TSH var när jag kommer hem.
Svar på tråden Varför har jag inte ägglossning?