• Angela87

Mer pigment på öronen?

Hej! Har en fråga.. jag har hört att barn som är blandade med afrikanskt och något annat ursprung. alltså mulattbebisar har mer pigment på öronen när dom är små.. att man kan se någonstans på örat vilken färg som kommer bli barnets slutgiltiga. eftersom mulattbebisar är ljusa när dom föds.. stämmer det här? är det någon av era mulatter som är något mörkare på örat? och stämmer det här så vart på örat är det? öronsnibben eller längst upp på örat? :/  och i vilken ålder försvinner det när dom alltså får sin slutgiltiga färg? Förvirrad här! 

Tack för svar!  

• Svar på tråden Mer pigment på öronen?
  • liah86

tror inte riktigt på det men har också hört det. när de får sin riktiga färg kan variera mycket. min 3-åring mörknade mer efter första sommaren hon var ute i solen den färgen hon fick då försvann aldrig riktigt. vissa barn mörknar redan efter några dagar andra tar det månader. dock har jag (av egen erfarenhet!) sett på vänners samt egna barn att de som mörknar snabbt oftast blir mörkare i huden. mina kompisars barn som fått färg efter månader är oftast lite ljusare (men självklart är det inte alltid en sanning men kanske ganska vanligt?)

Svar på tråden Mer pigment på öronen?