• Trollmamma till 4

Har tappat tekniken, nån mer?

Hejsan!

Våran son är 4½ månad nu och ända sen han var 2 månader så har han tappat tekniken med flaskan verkar det som..

Han suger sen släpper taget om å om igen, låter som att tungan blir stel å så tappar han taget helt och sen vill han inte ha alls efter det! Han sväljer mycket luft så så långt vet vi..

Minifomdroppar hjälper inte..

Vi har provat alla slags dinappar och flaskor men inget funkar direkt.. Den flaska som funkar bäst är MAM`s kolikflaska som har en gummiring i botten som gör att det ska bli mindre luft i flaskan..

Nån som har nå tips å ideèr?

Mamma till 4
  • Svar på tråden Har tappat tekniken, nån mer?
  • pågmamman

ammar han med? För då kanske det e för att han häldre vill ha bröstet? Började så smått amma min 7 veckors, sedan födseln flaskmatad baby. Han tog till min förvåning bröstet bra &  jag erbjöd honom det lite då & då. UInsåg dock att det var lite sent påkommet, mjölken nästan sinad & visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp det - så bestämde mig för att avbryta efter 2,5 vecka - MEN han hann tydligen lära sig att det där var rätt mysigt. då han e riktigt hungrig tar han nu flaskan jätte fint & suger fint & äter upp men då han inte e så hungrig så suger han först fin & börjar sedan nästan klökas & öppna munnen mer - tar jag bort flaskan blir han ledsen för att sedan nästan hugga efter den då jag för den mot munnen igen - sedan börjar han snutta & spotta & fräsa då det kommer igen! SUCK! Uppfattar det som att han då hade velat ha bröstet - som gör det lättare för honom att bara få lite då han vill snutta! Usch - hopaps han glömmer snart! Mår dåligt för att jag gav mig in i det så ogenomtänkt! Men nu gäller det nog bara att vara konsekvent & bara ge honom flaskan då han e riktigt hungrig & när han ig hade velat ha bröstet för ngn halvhunger/snutte behov då får jag avleda - göra annat helt enkelt! Hoppas INTE det hålelr i sig tills han blir 4,5 månad...... 

• Trollmamma till 4

Hej

Nej han har inte blivit ammad utan problemen bara började huxflux när han var 2 månader och det blir inte bättre fastän han blir äldre..

Mamma till 4
Svar på tråden Har tappat tekniken, nån mer?