• Jenny 83

Avslag o direkt efter mens?

Har haft avslag i 3 veckor sedan förlossningen och har idag fått mens. (det måste det vara eftersom jag känner av mensvärk). Min fråga äR om man kan fortsätta "blöda" avslag efter mensen är över eller om avslaget är borta från det att mensen kommit? Hoppas det går att förstå vad jag menar :)

• Svar på tråden Avslag o direkt efter mens?
  • Flickan och kråkan

Ssannolikheten är störst att du har fått ytterligare blodigt avslag och inte mens. "Mensvärk" kan man känna även vid avslag, då kroppen håller på att "gå tillbaka" efter graviditeten. alla blödningar under de första 8 veckorna efter förlossningen räknas inom vården som avslag. Det är vanligt att få tillbaka en släng blodigt avslag efter uppehåll. Jag har fått det efter båda mina förlossningar. Kan vara mens men troligtvis avslag.

• Fridaa87

Jag hade avslag 8-9 veckor med första barnet, sen var jag blodfri 1 vecka och en vecka efter det fick jag regelbunden mens.

Med andra barnet hade jag avslag ca 12 veckor och har ännu inte fått tillbaka mensen och det har nu gått 1 år..
    Tror mer att det är avslaget som fortsätter.. det kan vara uppehåll några dagar och sen börja blöda igen i omgångar i flera veckor.. men vissa har inte avslag mer än ca 2 veckor så det kan ju även vara mensen som kommer nu direkt efter i så fall

• mamma till tre busungar

Har du ont över livmodern (du skriver mensvärk) nu tre veckor efter förlossningen tycker jag att du ska söka vård faktiskt. 

Svar på tråden Avslag o direkt efter mens?