• Ms M

Kunde era detta vid 10 månader?

Var på bvc idag med grabben som är 9,5 månader gammal. Var bara det vanliga, vikt o längd.

Hon frågade dessutom om han kan klappa händerna och om han leker tittut.. men de gör inte lilleman, ska dom "kunna" det då?

• Svar på tråden Kunde era detta vid 10 månader?
  • Lyxhustrun

Menade hon kanske om han leker =uppskattar titt-ut? För jag tror inte der är vanligt att en 10-månaders håller för sina ögon och säger titt-ut ;)

• Ms M

Tror nog inte hon menar att han säger tittut ;) Men att han också håller för ögonen (härmar mig)

• Knasiga morsan

Sonen är 10 mån nästa vecka och han leker ju titt-ut med oss och med det menar vi i alla fall att om vi håller händerna för våra ögon och frågar "vaar är Albin" - (skrattar han) och sedan *titt ut*
    Samt om man gömmer sig under ett täcke kan Albin dra undan täcket. Det är vad han gör

Klappa händerna - nej det gör han inte.. Det han gör är att klappa sin hand i vår hand och på så vis uppstå applåder..

• Maria222

Ja min son som är 10 månader nu gör de sakerna.

pojke 0706 och pojke 1008.
  • VårtLillaMirakel
    Ms M skrev 2011-06-15 23:05:05 följande:
    Var på bvc idag med grabben som är 9,5 månader gammal. Var bara det vanliga, vikt o längd.

Hon frågade dessutom om han kan klappa händerna och om han leker tittut.. men de gör inte lilleman, ska dom "kunna" det då?
    Vår dotter gjorde det först vi 12 månader tror jag
  • VårtLillaMirakel
    VårtLillaMirakel skrev 2011-06-15 23:15:38 följande:
    Vår dotter gjorde det först vi 12 månader tror jag
    Tittut allstå Klappa gjorde hon...
  • Lyxhustrun

Mina barn började med att titta nedåt, för att sedan titta upp. Har du kollat om han gör det? Det är ju en variant av titt-ut som du kanske missat. Annars så oroa dig inte, bvc märker om din son är "efter" och skulle säkert tagit upp det isf.

• coquine

Min dotter, som blir ett nasta vecka, gor bada sakerna hela tiden. Vi har ganska ofta klappat handerna till musik och det gjorde hon redan vid 10 manader, + borjade vinka lite smatt till folk (det ar numera det roligaste hon vet).

Tittut kom nog vid 11 manaders alder. Hon iknar av skratt och brukar numera dra klanningen eller nagot annat over ansiktet for att sjalv leka tittut.

Oroa dig inte! Barn ar olika. I fredags sag vi hennes forsta tand.

• Ms M

Jag har aldrig tvivlat på att min son inte är "normal". Tror inte för en sekund att han skulle vara efter för han kan så mkt annat. Han går utmed möbler, kryper gärna upp i soffan. Säger mamma, kollar efter mig o säger mamma om jag inte är där. Så det är inga problem med hans utveckling. Jag undrade bara om dom ska kunna det då?

Han vinkar för fullt, älskar när jag leker tittut med honom. Frågar han om han kan vinka så göär han det.

Svar på tråden Kunde era detta vid 10 månader?