• 3Ikka3

lider med föräldrarna =(

www.aftonbladet.se/nyheter/article13171790.ab

Alltså att de får gå till såhär i Sverige??
    jag tycker så synd om föräldrarna, kan nog inte föreställa mig hur dom har de. Att förlora sitt barn.

vet inte vad jag vill med tråden, men kände bara att jag ville förmedla de här sjuka tillväga gångsättet.

• Svar på tråden lider med föräldrarna =(
  • en glad
    3Ikka3 skrev 2011-06-15 14:07:06 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article13171790.ab

Alltså att de får gå till såhär i Sverige??
    jag tycker så synd om föräldrarna, kan nog inte föreställa mig hur dom har de. Att förlora sitt barn.

vet inte vad jag vill med tråden, men kände bara att jag ville förmedla de här sjuka tillväga gångsättet.
    Ja, det får gå till så, så länge "föräldrarna" inte har vårdnaden om barnet! Vårdnaden får de inte förrän domen om adoption vunnit laga kraft. Först då är det deras barn!
  • Birgitta2

Jag trodde inte sånt fick förekomma. Jag VET att detta hänt i USA, men trodde faktiskt att Sverige hade annat skydd. Men icke. Stackars stackars mamma och pappa.

• en glad
    Birgitta2 skrev 2011-06-15 14:16:09 följande:
    Jag trodde inte sånt fick förekomma. Jag VET att detta hänt i USA, men trodde faktiskt att Sverige hade annat skydd. Men icke. Stackars stackars mamma och pappa.
    Sådant händer då och då i Sverige och beror förstås på att det inte är "socialtjänstens" barn som placeras för adoption utan vårdnadshavarens/havarnas. När tilltänkta adoptivföräldrar tillfrågas om barn som skall adopteras nationellt tackar de flesta nej just med anledning av informationen om det juridiska regelverket och osäkerheten över lång tid  ....
Svar på tråden lider med föräldrarna =(