• merän9månader

HJÄLP!!! Lite tips av PCOare som har/haft svårt att bli gravida!!!

Hej jag och min man har försökt 1,5 år nu och jag har PCO. Någon som har PCO och blivit gravida på egen hand? Vilken kost ska man äta? Hur går man ner i vikt lättast? Är 170cm och väger 85kg! BMI på 29,4. Finns det någon hokkos pokkos kur? Tex. The, tabl eller nått? TACKSAM FÖR SVAR! Varma kramar till er alla

• Svar på tråden HJÄLP!!! Lite tips av PCOare som har/haft svårt att bli gravida!!!
  • jennyHI

jag är väl inte kvalificerad att svara egentligen eftersom jag inte har barn, men jag äter metformin för min PCOS som gör min cykel mer regelbunden och jag har ÄL. Sedan när det gäller kost, så har jag hört att GI eller LCHF skall vara bra.

• merän9månader
    jennyHI skrev 2011-06-16 01:27:47 följande:
    jag är väl inte kvalificerad att svara egentligen eftersom jag inte har barn, men jag äter metformin för min PCOS som gör min cykel mer regelbunden och jag har ÄL. Sedan när det gäller kost, så har jag hört att GI eller LCHF skall vara bra.
    Tack, jag provade med LCHF och gick ner 25kg första svängen.
    Fick tillbaka min mens efter haft den 1-2ggr om året den är inte regelbunden men den kommer iaf.
    Har oftast inte ÄL. 
  • jennyHI

25 kg är jättebra! gratis till den viktminskningen!

har läkarn satt dig på metformin alls?

• bubblan91

jag körde inte efter nån speciell metod, men jag drog ner totalt på socker och åt inte alls lika stora portioner, levde inte så hälsosamt direkt innan och va arbetslös så ja levde helt oregelbundet. när jag började jobba blev allting mer regelbundet och jag ramlade ner 12 kg rätt fort, så efter en kur med primolut nor i december (för att få nån blödning överhuvudtaget) fick jag en alldeles egen mens i februari och sen en ÄL, följt av ett riktigt starkt + lagom till påsk, då var jag i v6:). mitt BMI låg på 34 innan viktnedgången, men sjönk sedan ner till 29.

LYCKA TILL OCH HOPPAS DE LÖSER SEJ!!

• merän9månader

Tack så mkt Det har iaf hjälpt att få igång mensen Nej, det har han inte. Vad är det för? :-S Har till augusti på oss att bli gravida. Annar ska jag in då och få spola mina äggledare och är det Stopp så blir det IVF och om inte så skulle vi prova pregotme Hoppas verkligen att det räcker med pregotime isf. Tack för ditt svar

• merän9månader
    bubblan91 skrev 2011-06-16 21:22:48 följande:
    jag körde inte efter nån speciell metod, men jag drog ner totalt på socker och åt inte alls lika stora portioner, levde inte så hälsosamt direkt innan och va arbetslös så ja levde helt oregelbundet. när jag började jobba blev allting mer regelbundet och jag ramlade ner 12 kg rätt fort, så efter en kur med primolut nor i december (för att få nån blödning överhuvudtaget) fick jag en alldeles egen mens i februari och sen en ÄL, följt av ett riktigt starkt + lagom till påsk, då var jag i v6:). mitt BMI låg på 34 innan viktnedgången, men sjönk sedan ner till 29.

LYCKA TILL OCH HOPPAS DE LÖSER SEJ!!
    Oki, dom säger att man ska äta så lite kolhydrater som möjligt när man har PCO för blodsockret inte ska höjjas så mkt. Oki. Hoppas jag har en chans iaf då :) 

STORT Grattis till ditt + och lycka till med allt =)

Tack för ditt svar =) 
  • merän9månader
    jennyHI skrev 2011-06-16 19:17:44 följande:
    25 kg är jättebra! gratis till den viktminskningen!

har läkarn satt dig på metformin alls?
    Tack så mkt  Det har iaf hjälpt att få igång mensen  Nej, det har han inte. Vad är det för? :-S Har till augusti på oss att bli gravida. Annar ska jag in då och få spola mina äggledare och är det Stopp så blir det IVF och om inte så skulle vi prova pregotme Hoppas verkligen att det räcker med pregotime isf. Tack för ditt svar 
  • jennyHI

metformin är egentligen en diabetes medicin, men dem har sett att det funkar om man har PCO också, så har man det så brukar dem sätta en på det. Det skall även minska missfalls risken, eftersom det är högre chans att få missfall om man har PCO. För mig funkade medicinen bra, det tog ett tag men jag fick ju en regelbunden cykel efter ett par månader, och mitt blodtryck gick ner det med, så nu är även det på normal nivå, och detta hände innan jag började med GI. Jag har provat clomid, amerikanska varianten av pergotime, det hjälpte inte för mig, så nu vill dem att jag skall göra IVF, men tyvärr så tillåter inte ekonomin det just nu.

Svar på tråden HJÄLP!!! Lite tips av PCOare som har/haft svårt att bli gravida!!!