• Jacquelinne

Tänker donera ägg.

Jag och min man har 3 underbara barn, ett är vårat gemensamma och två är min mans sen ett tidigare förhållande.
    Nu har vi bestämt att vi inte ska ha fler barn och min man kommer att sterilisera sig inom kort och mina ägg kommer vi att donera.
    Varför?
    Vi har vänner som inte kan få barn och står i den ENORMA kön för att få ägg samt att jag är adopterad och vet hur mina föräldrar kämpat innan dom kom fram till att adoptera. Vi vill hjälpa dom som inte kan få barn på egen väg.

Därför söker vi med ljus och lykta efter er som vill men inte kan få egna, ni som älskar men inte kan komma själva att nå den underbara milstolpen i livet att få barn.

Ni kan nå oss på [email protected] och berätta mer om er själva och ställa frågor.
  • Svar på tråden Tänker donera ägg.
  • Nu Syskon

Kanon att ni ställer upp.

Jag vet inte om ni känner till att det finns en klinik där man kan göra äggdonation privat. IVF Kliniken i Umeå.
    Det finns chans att hjälpa era vänner genom att ni donerar till förmån för dem.

Det betyder att ni donerar till någon "okänd"  som också har en donator som era vänner får ägg ifrån på så vis blir vänte tiden mycket kortare.

Men detta sker helt i privat regi vilket gör att det blir rätt dyrt för era vänner.

Jag vet inte om det fungerar på motsvarande sätt inom landstinget, alltså att man kan ha någon som donerar till förmån för en och därmed komma längre fram i kön.

• Flisan86
    Nu Syskon skrev 2011-06-15 22:14:25 följande:

Det finns chans att hjälpa era vänner genom att ni donerar till förmån för dem.

Det betyder att ni donerar till någon "okänd"  som också har en donator som era vänner får ägg ifrån på så vis blir vänte tiden mycket kortare.

Det fungerar precis likadant inom landstingen. Om du kan bidra med en så kallad korsdonator får du förtur. Det innebär att du donerar ägg till ett främmande par för att din vän ska få gå före i kön, alternativt få extra försök (lite beroende på vilket landsting du tillhör).
  • Astakvasta

Har vänner som har går igenom stor sorg och söker nu med ljus och lykta efter en äggdonator. De har flera personer som har velat ställa upp för dem, men som ej blivit godkända. De står förståss i den stora kön, men den är lång, mycket lång.

Jag blev så glad när jag läser att du vill dela med dig av dina ägg, som du vet att du inte ska använda.
    De kan skänka stor glädje till andra!

• HannaS86

TS:
    Jag skulle föreslå att du anmäler dig till ditt närmaste sjukhus som utför äggdonationer. På så vis är det garanterat att de du hjälper är de som väntat på hjälp längst :) Jag valde att göra så för att jag inte vill hjälpa ett par att gå före i kön när det finns andra som väntat längre men inte lyckats hitta någon korsdonator som kunnat hjälpa dem att kliva fram i kön.

• Ricka

Åh, vad varm i hjärtat jag bli av att läsa vad du skrivit! Blir så lycklig av att höra om människor som dig! Är själv gravid efter flera år av missfall, utomkvedshavandeskap och en liten tvillingkille som dog i magen i denna graviditet. Hoppas att allt går bra den här gången och hoppas också att jag kan hjälpa någon annan medmänniska med något som är viktigt för henne/honom. Kram!!!

Svar på tråden Tänker donera ägg.