• Svar på tråden vad för säkerhetsgrind är detta?
  • minismurfen

svindyrt, finns grindar för 200 spänn!!!!har sådana hemma å dom e kanon,i trä. tror den som e på bilden finns på barnens hus!

• sannapyttipanna

vet inte vilket märke det är men tycker den påminner om ikeas barngrind (svårt att se på telefonen) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70191949 Den kostar 359 om du är ikea family medlem (vilket är gratis att bli) och isf är det ju hutlöst dyrt ;) Men det kanske inte är samma. Funktionen är iaf densamma, man behöver inte skruva fast den och det finns förlängningsdel att köpa till

• Heureka

Om det är en sån som jag tror att det är kostar den 699 kr på Barnens hus. kolla i deras produktkatalog.

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • stor grön drake

problemet med trä är att de måste skruvas, och vi behöver kunna ta bort den någorlunda ofta, den ska vara i balkongdörren.

Tack för tipset om IKEA, då är dte ju billigare att köpa ny, bryr mig inte om märke, finns bara ingen här som säljer annat än babydan och de är äckligt dyra samt stora, det är ju halva lekhagar (som de har i sortimentet här) och sen då traditionella trägrindar

• sannapyttipanna

Ikea har billiga som sagt.. Och dom behöver man inte skruva fast, jag har ingen själv så jag vet inte hur bra den är.. Men den är ju poppis så den måste ju fylla sin funktion

• Alexi

Är det så att ni inte kan skruva för att det inte funkar där eller inte skruva för att den lätt ska kunna tas bort? Är det det senare kanske kiddy guard kan vara ett alternativ, jättesmidig och är ju noll i vägen.

• RoseMj

Vi hade en sån där Ikea grind men den håller inte så där jättebra. Men det beror väl på hur länge man använder den. Vår 3-åring lyckades ha ner den ett par gånger och det är ett otyg "pinnen" på golvet som man lätt snubblar över. Vi har lite olika grindar (stort hus) och den absolut bästa är Kiddyguard som vi har i trappen. Den är dyr och måste skruvas men jag skulle inte tordas ha en trappgrind som inte skruvas fast.
    Men den bästa grind vi haft är en Babydan, en i resemodell. Den satt som berget när man skruvade fast den. Finns säkert beg. på blocket och tradera.
    www.babyland.se/resegrind-babydan-71-92-cm_x_BD66171610300.aspx

• stor grön drake

måste kolla in den resegrinden (babybutiken tar säker in den iom att de har babydan's andra grind)

Vi behöver dels kubnna ta bort den snabbt, men dels kan/får vi inte skruva, vi ska ha den i balkongdörrshålet, gammal dubbeldörr så skruvar man dit fästen så går det ej att stänga
    Balkongen är ej barnsäker tyvärr, inte så vi kan låta sonen vara där själv åtminstonde

• Alexi
    stor grön drake skrev 2011-06-14 19:49:21 följande:
    måste kolla in den resegrinden (babybutiken tar säker in den iom att de har babydan's andra grind)

Vi behöver dels kubnna ta bort den snabbt, men dels kan/får vi inte skruva, vi ska ha den i balkongdörrshålet, gammal dubbeldörr så skruvar man dit fästen så går det ej att stänga
    Balkongen är ej barnsäker tyvärr, inte så vi kan låta sonen vara där själv åtminstonde
    Fast en kiddy guard skulle ni eventuellt kunna skruva fast på sidorna om balkongdörren, i väggen liksom. Den är ju som en rullgardin så den kan svängas en hel del.
  • stor grön drake
    Alexi skrev 2011-06-14 20:11:50 följande:
    Fast en kiddy guard skulle ni eventuellt kunna skruva fast på sidorna om balkongdörren, i väggen liksom. Den är ju som en rullgardin så den kan svängas en hel del.
    absolut inte! asbestskivor på utsidan, så vi skruvar ingenting i dem (och dessutom är det fönster direkt på andra sidan dörren)
    Är jätteklumpig dörr, men den (och alla fönster och balkonger m.m.) är från 60-talet när huset byggdes
Svar på tråden vad för säkerhetsgrind är detta?