• Ämnesorientering

Kvalitet på embryon, AVA

Hej!

Vi håller på med ÄD på AVA i Åbo och jag har lite frågor ang kvaliteten på embryona.

Vi fick fem befruktade ägg, 1 ägg kvalitet 4 som sattes in men inte blev något. Därefter sattes två nedfrusna ägg in. De hade kvalitet 3 och från början 2 resp 3 celler som hade delat sig lagom till insättning. Ingen graviditet. Till saken hör att jag har gjort två insättningar i Sverige vilka båda resluterade i graviditet. Så jag börjar bli lite orolig över att kvaliteten på äggen i Åbo inte är tillräckligt bra för att leda till graviditet. Vi har 3 ägg kvar som håller kvalitet 3 och har 2-3 celler. Är det någon som har någon kunskap om detta och har några synpunkter på möjligheten att bli gravid så vore jag oerhört tacksam för svar.

• Svar på tråden Kvalitet på embryon, AVA
  • Lie71

Hej.

Konstigt, vi var i Åbo förra veckan och de satte in ett 8 celligt klass 2, sen till frys 5 celligt klass 3, 4 celligt klass 3.
    De som var klass 4 (2st) kastade de då de var av dålig kvalitet.
    Som jag förstod så räknade de
    KLASS 1,2,3,4, där 1 var bäst och sen neråt.

Så var det jag hade försått.

• Ämnesorientering

Tack för ditt svar. Jag tittade i våra papper och upptäckte att du har helt rätt, det embryo som sattes in första gången var klass 2.

Är det någon annan som vet något om kvaliteten på ägg, antal celler och möjligheten att bli gravid?

Svar på tråden Kvalitet på embryon, AVA