• Elisabeth83

Hitta bostad i USA. Hjälp önskas.

Finns det någon som bor i USA eller som ändå vet någon bra sida där man kan leta bostäder att hyra? Kanske någon som vill dela med sig av hur det är att bo där också?

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Svar på tråden Hitta bostad i USA. Hjälp önskas.
  • zauzz

prova www.craigslist.org

i högerkant finns en meny där du kan välja stad att söka i

Tror att den används av rätt många för förmedling av boende (och allt möjligt annat)

• rasajj

USA ar ju ganska stort, och det kan vara svart att fa hyra bostad om du inte kan uppvisa fast inkomst, korkort osv..
    Och fast inkomst kan vara svart om du inte har arbetstillstand..

Hur lang tid hade du tankt hyra for? Var i USA? Hur stor bostad?

• Kitty1965

Prova www.homes.com

Det beror pa var i USA du skall bo. Det ar sa olika beroende pa vilken stat du ska till. 50 stater = 50 sma lander med en massa olika kulturer. Jag bor i the Mid-Atlantic och trivs bra har. Jag tror dom flesta svenskar skulle trivas pa ostkusten fran New England ner till Washington DC dar jag bor. Det ar mangkulturellt och civiliserat. ) Sydstaterna ar valdigt olika fran Sverige i tankesatt och kultur sa det kan nog bli en chock. Nordvastra USA ar ocksa bra med Seattle och staten Washington.

• evaoregon
    Kitty1965 skrev 2011-06-13 05:55:19 följande:
    Nordvastra USA ar ocksa bra med Seattle och staten Washington.
    Samt staten Oregon och Portland där jag bor.  Flört  Väldigt trevligt!  Glad
  • evaoregon
    rasajj skrev 2011-06-13 04:16:16 följande:
    USA ar ju ganska stort, och det kan vara svart att fa hyra bostad om du inte kan uppvisa fast inkomst, korkort osv..
    Och fast inkomst kan vara svart om du inte har arbetstillstand..
    Jo, tyvärr är det inte så enkelt om man inte är etablerad här.
  • Kitty1965
    evaoregon skrev 2011-06-13 06:06:17 följande:
    Samt staten Oregon och Portland där jag bor.  Flört  Väldigt trevligt!  Glad
    Javisst, det var faktiskt Oregon jag tankte pa men jag fick tillfalligt hjarnslapp.
    En del av mig skulle vilja bo dar.
Svar på tråden Hitta bostad i USA. Hjälp önskas.