Får din 6-åring själv gå till affären och handla?
Ja vad anser du?
Min 6-åring har börjat gå till affären själv nu.
Ja vad anser du?
Min 6-åring har börjat gå till affären själv nu.
Ja. För mig beror det helt på hur man bor och på hur barnet är.
Nej, vi bor i stan så det är dels lite för långt och dels alldeles för mycket trafik på vägen.
Han är 5,5 och det får han inte. Men det beror på att vi bor mitt i centrala London och det inte alls är säkert. Hade vi bott i något lugnt område med en affär nära så hade han fått.
Nej, absolut inte!
Han har precis börjat få vara ute och leka själv nu, på lekplatsen utanför huset. Det kommer att dröja länge innan han får gå till affären själv.
Vi bor inte så han kan gå själv. Men han älskar att gå själv och köpa glass på stranden, köpa egna saker när han är med och handlar. Bodde vi intill affären skulle jag gärna skicka ner honom för att handla tex mjölk.
Nej. det får han absolut inte. Det är för långt till affären o en osäker väg. Sen ser jag då faktiskt ingen mening med det heller. Han får ju köpa sina saker alldeles själv när vi åker o handlar.
Vi har 150 meter till afffären, hon korsar en mindre icketrafikerad liten väg och vi bor i ett mindre samhälle.
Hade vi bott annorlunda eller på ett större ställe med mer trafik så hade det troligen inte vara aktuellt att låta henne gå själv.
Hade vi haft närmare och han sluppit gå över en å och en starkt trafikerad väg så kanske. Men nu får han det inte.
Annat
Hon har precis blivit 6 år och vi bor i dk mitt i landet. Hon kan cykla och stanna till och vänta på bilar osv gått på cykel skola här i dk med dagiset. så hon kan men jag är fortfarande si o så jag vill låta henne och hon vill men jag är för mammig hon kan självklart cykla hem från dagiset osv men någon gång som mamma måste mna släppa daget och det gör jag snart