Han är rädd för att skaffa fler barn
Jag och min sambo har varit ett par i ca 1,5år.. vi har pratat om att skaffa barn tillsammans. Han har två barn sedan tidigare som bor med oss varannan vecka. Min och barnens relation är jättebra.
I börjsn av året pratade vi om att det kanske skulle vara läge att börja "producera" till hösten. Men de senaste veckorna har han varit lite låg, och häromdagen berättade han att han det senaste börjat känna oro inför att skaffa barn.
Han älskar mig och tvivlar inte på vår relation, men han är ändå livrädd att vi ska tappa bort vår relation om vi skaffar barn,, vilket hände med barnens bio. Det är hans mardröm att återigen hamna i en verklighet där man bara håller ihop för barnen, och han är rädd att om det skulle bli så skulle han stanna kvar i förhållandet och sedan leva i ett olyckligt förhållande.
Som sagt så försäkrar han att han älskar mig och tycker att allt känns bra i vår relation.. och det tvivlar jag itnte på!
Jag kan förstå hans rädsla, självklart kändes alt bra med biomamman innan de skaffade barn...
Självklart känns det jobbigt för mig. Jag längtar efter få skaffa ett eget barn, jag är 30år och börjar höra klockan ticka. Men jag tycker det är extremt viktigt att båda är redo när man skaffar barn, så jag får vänta in honom ett tag.
För att inte göra det jobbigare för honom försöker jag att inte visa riktigt hur jobbigt det känns för mig.
Jag försöker förlika mig med situationen och hoppas på att hans oro inte håller i sig allt för länge.
Någon som varit i samma situation?