lindaothomas skrev 2011-06-19 11:06:58 följande:
ja har köpt progesteron salva härom veckan.. så ja ska börja med det direkt nu när jag har ägglossning. det är väl då man ska börja smörja in sig va? eller hur ? lite osäker..
ja tänkte med äta rosenrot gram till ägglossning. men det är väl bara fram tills dess?
ja har haft 3 missfall o längtar nått grymt mycket efter bebis... vi har inga barn och känner oss mer än redo!
När har du ägglossning?
ja har ägglossininig precis efter midsommar som ja räknat på.. du?
kram Linda
Jag har läst att man bara ska äta rosenrot fram till äl, så det är så jag tänker göra.
Progesteron krämen ska man börja smörja in sig med direkt efter äl, har fattat det som att om man gör för tidigt kan det stoppa ägglossningen.. Så bra om man har koll på när ägget släppt.
Använder du Äl-stickor? Jag använder både stickor och tar tempen för att ha koll.
Min cykel är väldigt lång och oregelbunden mellan 40-60 dagar. Det är därför jag äter rr och efamol, för att få kortare. Om inte den blir kortare har jag tidigast äl runt 10:e juli och som senast i början av augusti :(. Men nu är vi positiva och hoppas på att den kortas ner :).
Prova med omega 3 också, det är ju väldigt bra att äta innan och under graviditet ändå. Jag har köpt "Efalex mor och barn" på
shopping4net.se