• leanos

Använda graviditet som utpressning

Ett par separerar på mannens initiativ. I ett försök att hålla mannen kvar eller för att utöva emotionell utpressning ("du kan inte lämna mig nu - hur ska det gå för mig och vad ska alla säga...") fejkar kvinnan att hon är gravid, och tänker behålla barnet. Efter några månader får hon "missfall" då bluffen inte längre håller av förklarliga skäl.

Rätt eller fel?

• Svar på tråden Använda graviditet som utpressning
  • trollmor

Men Gud kan man vara så hemsk!

• mymy

Dum fråga. FEL SÅKLART! Korkat enl mig att ens komma på tanken. Varför tvinga någon stanna kvar?

• leanos

Exakt! Varför tvinga någon stanna kvar? Anledningen att jag ställde frågan är att jag är utsatt för just det, och jag kan för mitt liv inte begripa hur min f d tänker...

Någon som kan svara på det?

• Annaa1988
    leanos skrev 2011-06-10 22:54:32 följande:
    Exakt! Varför tvinga någon stanna kvar? Anledningen att jag ställde frågan är att jag är utsatt för just det, och jag kan för mitt liv inte begripa hur min f d tänker...

Någon som kan svara på det?
    Nej, tyvärr inte. Jag hoppas att du nu lämnat henne på riktigt och att ni inte blir ett par igen.
  • lennartsdotter

Självklart fel, men en viss typ av människor drar sig inte för känslomässig utpressning för att "behålla" nära och kära. Det är sjukligt beteende.

• leanos

Ja det är sjukligt beteende, och jag är väldigt sugen på att veta vilka krafter som ligger bakom det hela...

Svar på tråden Använda graviditet som utpressning