• maand87

nekad kejsarsnitt

hej jag är omföderska födde en stor tjej den 11 februari 2006 .
    förlossningen gick relativt jävligt snabbt. dem han inte ge nån bedövning endast lustgas som jag fick ha i ca en timme . hela förlossningen var 3 timmar och 24 minuter. ja de e snabbt ja de kunde varit bra men de va de inte alls. efter förlossningen och väll hemma från bb fick jag en förlossnings psykos eller depression och kunde inte ta i min flicka på ett halvår. de va pga av förlossningen och dess snabbhet och hur grymt jävla ont ja hade. de va försent med bedövningar mm när ja kom in så var jag öppen 5 cm redan.
    att släppa kontrollen så en gång till och hamna i depresions träsket där sambon får ta hand om vår lille nyfödde kille (vi har tittat) skrämmer mig jätte mycket jag mådde inte alls bra. därav att vi väntat såpass länge med att skaffa ett syskon.

idag var vi in till förlossningsläkaren och han gav mig ett blankt nej du får inget snitt absolut inte du klarar en vaginalförlossning . han tryckte ner hela min lycka över bebisen i magen ja e gravid i vecka 21 nu men just nu önskar jag att jag inte va gravid att jag aldrig någonsin skaffat ett barn till i magen. de låter hemskt men så är de.
    så de besöket slutade med att jag bad dum fan till läkare att dra åt helvete tog mina papper och gick. hur gör man nu att göra abort e för sent med och jag gråter hela tiden och har djup ångest över detta.

• Svar på tråden nekad kejsarsnitt
  • CLT

Va jobbigt du måste ha det.

Finns det inte ngn Aurora-mottagning där du bor? Klart du ska ha snitt om du vill, det är din rättighet. Prata med en

annan läkare/BM.

• EJai

går det inte att söka ett nytt? nån annan som tar beslut? kanske få en annanläkare att skriva ner bra rader så den som skall ta beslutet verkligen förstår hur pass dåligt du mår?

• EJai

Tycker inte hon skall behöva överdriva tycker redan det låter som en anledning som skall vara stark nog

• maand87

eftersom jag hade en så snabb förlossning så sa han att jag kunde faktiskt föda barn och nochade mig typ när jag väl rest mig o gick så bad han sambon stanna o sa nåt i stil med så illa är de inte . och sambon sa att han förvärrat graviditeten för mig nåt djävulskt då han känner mig väldigt bra hehe . men jag ska försöka få tag i en annan läkare. han tyckte ja kunde bota min förlossningsräddsla hos aurora. vilket jag inte gick med på utan blev gråtfärdig och gick ut från sjukhuset . 

• maand87

kom på de att jag kan tänka mig o bli igångsatt den 27 oktober på bf dagen och göra allt kontrollerat tex med bedövning mm och veta att det är under normala förhållande fast kontrollerat. 
    men de får man väll inte de heller . 

• telgebo
    maand87 skrev 2011-06-09 21:39:09 följande:
    kom på de att jag kan tänka mig o bli igångsatt den 27 oktober på bf dagen och göra allt kontrollerat tex med bedövning mm och veta att det är under normala förhållande fast kontrollerat. 
    men de får man väll inte de heller . 
    Jag förstår inte varför du inte kunde få mer bedövning med ditt första barn om du kom in till förlossningen och var 5 cm öppen. Då kan man ju ge EDA t.ex.

En planerad förlossning, dvs induktion kan du nog bli beviljad. Du kan be din BM skicka remiss till Aurora och tillsammans med din Aurora BM kan du bli beviljad en induktion alltså igångsättning.

Jag har blivit igångsatt 3 gånger av 3 så jag har stor erfarenhet av hur det är även om det har förelegat medicinska skäl bakom varje igångsättning.
    Gravid v.23+4 BF 23/10 Bara 114 dagar dit
  • Falangist

Hinner inte skriva nu men det finns sätt att gå tillväga på! Inboxa mig om du vill, så berättar jag mer.

• Parvelsson

Vadå "klarar"?  Vilken idiot!! Det handlar ju inte om om du är fysiskt kapabel till att få ut en unge genom snippan, vilket de flesta är, utan om att du inte VILL och törs. Jag skulle riva upp himmel och jord om jag var du. Prata med barnmorskan, prata med sjukhuset osv. Kräv att bli lyssnad till. Finn dig inte.

Svar på tråden nekad kejsarsnitt