när sa erat barn mamma för första gången?
som rubriken lyder :)
som rubriken lyder :)
Äldsta tjejen var nästan 1½ år när hon sa mamma första gången, lilltjejen kommer jag inte ihåg men hon var nog lite tidigare.
Min yngsta är 11 månader och säger mamma...han har nog gjort det i 1 månad. Ibland säger han bara mamma och ibland så blir det mamamamam.
Det känns som att det har blivit mer riktat till mig nu...han kan ställa sig upp i spjälsängen som står bredvid vår säng och säga mamma några gånger när han vill att jag ska ta upp honom efter att han har sovit.
Vid 7 månader började hon säga mamma och pappa, sen var det en period vid 8-9 månader nångång då uttalet blev lite galet.
Men nu säger hon mamma och pappa och är 10 månader och det är riktat till oss
tack för era svar :) jag VILL tro att min dotter säger mamma, men det är för tidigt :P men de senaste dagarna har hon sagt ammammamma :p det är väl en del av utvecklingen i talet :p
Fast helt ärligt min ena dotter sa "Hej" när hon just skulle fylla fyra månader, var helt sjukt...så fort hon träffade nya människor sken hon upp och sa det, var ganska kul om man gick i affären och hade henne i famnen kan lova att det var många som stannade upp och var så förvånade
Mamma sa hon runt 6 månader och när hon var 9 månader kunde hon massor av ord och pratade som en 1½ åring...nu har hon ADHD, Asperger och Tourettes och har ett IQ på 127 så det hjälpte säker till men kul var det
Mina andra har sagt mamma runt 1 års åldern
6 månader