• Dojdan

Skulle du göra abort om du fick veta att det var stor risk för tex Downs syndrom?

Som rubriken lyder. Vad skulle du göra?

• Svar på tråden Skulle du göra abort om du fick veta att det var stor risk för tex Downs syndrom?
  • Maximus01

Jag skulle nog göra abort . . Jag är inte emot abort och jag vill inte sätta ett barn med downs syndrom till livet . . . . Visst de verkar vara så underbara människor men nej jag skulle inte vilja ha ett barn med downs syndrom . .  

• Annat78

Nej, jag tackade nej till testerna under graviditeten. Det finns mängder av funktionshinder och sjukdomar sim ett barn kan födas med eller få under sitt liv. Den som är så rädd för att få ett funktionshindrat barn kanske inte borde skaffa barn?

• Dojdan
    Annat78 skrev 2011-06-07 22:57:08 följande:
    Nej, jag tackade nej till testerna under graviditeten. Det finns mängder av funktionshinder och sjukdomar sim ett barn kan födas med eller få under sitt liv. Den som är så rädd för att få ett funktionshindrat barn kanske inte borde skaffa barn?
    Får alla möjligheten att ta dessa tester? 

Jag är väldigt tveksam till om jag skulle ta dem om jag fick chansen! 
  • LängtarEfterDiig

Jag skulle göra det, för både min skull och bebisens. Jag och min sambo gjorde KUB test, just för att se hur stor risken för kromosom missbildning var. 

• astro
    Dojdan skrev 2011-06-07 22:58:19 följande:
    Får alla möjligheten att ta dessa tester? 

Jag är väldigt tveksam till om jag skulle ta dem om jag fick chansen! 
    Det är olika i olika landsting.

Jag tackade nej själv. Skulle hur som helst behålla barnet - utan tvekan. 
  • happiness89

jag skulle behålla det.oavsett handikapp lr inte så är det ändå sitt barn man bär på.

• Maximus01
    happiness89 skrev 2011-06-07 23:01:00 följande:
    jag skulle behålla det.oavsett handikapp lr inte så är det ändå sitt barn man bär på.
    Jo men skulle du orka ta hand om ett utvecklingstört barn hela ditt liv ?
  • roffe

Jag skulle göra abort. Jag hade nog inte orkat vara en så bra mamma till ett sjukt barn då jag har psykiska problem själv.

• Pyris

Om jag blev gravid nu så ja, det skulle jag nog. Jag skulle nog inte orka och då skulle jag bli en dålig mamma och det skulle mina barn få lida för.

Svar på tråden Skulle du göra abort om du fick veta att det var stor risk för tex Downs syndrom?