• Charlotte87

Skillnaden för dej efter gravida kropp nr 1 & kroppen efter 2agraviditeten?=)

Vad är skillnaden=)
    för er?

• Svar på tråden Skillnaden för dej efter gravida kropp nr 1 & kroppen efter 2agraviditeten?=)
  • Amazina

Jag är nu 7 veckor efter förlossning nr 2... Jag har några bristningar till nu jämfört med vad jag hade efter ettan. Jag gick dock inte upp lika mycket under den sista graviditeten jämfört med den första, för det var lättare att passa sig nu och man unnade sig inte lika mycket "bara för att man var gravid". Annars ser jag ut ungefär lika dan med tanke på magen mm. Är dock ungefär 100 ggr mer motiverad till att träna och komma i form igen nu än tidigare i o m att detta var min sista graviditet. Nu känns det som att man kan investera i sin kropp för att sedan behålla den figuren. Efter första graviditeten visste jag att jag snart ville bli gravid igen och då "bantade" man bara lite på halvfart.

• tuzzla

Ingen skillnad. Fött fyra barn och förutom att min mage ff är lite mjuk och höfterna något bredare (födde nr 4 för en månad sedan), så ser jag ut som jag gjorde innan jag fick barn.

Tränar inte och bantar inte. Har antagligen bra gener eller nåt...

• Flisan79

Har fött tre barn och det är ingen större skillnad från efter första barnet. Skulle jag träna så skulle det nog bara synas skillnad på brösten från innan jag fick barn. Har klarat mig helt utan bristningar förutom just på brösten och de fick jag under första graviditeten.

• Jennass

Bristningar på nästan hela magen, putmage pga magmuskler som gått isär för mkt och måste sys ihop för att rättas till, mjukare/slappare hud, mina annars stora bröst blev efter andra graviditeten två stora halvtomma hudsäckar. Är nu gravid med barn nr 3. Kan inte säga att detta är något jag deppar över. Kommer operera magen och brösten när jag känner att jag är klar med barnafödandet och tränat till mig igen. Min man tycker iaf att jag är vacker, det gör mig glad:)

• LinnV

Efter första barnet syndes det bara på brösten och bristningar om man kolla nära. Efter andra fick jag massa löst skinn på magen som inte gick bort, trots träning. Brösten är bara två tomma hudpåsar. Mycket mer bristningar, större fötter och mycket svårare att gå ner de sista kg. Nu väntar jag nr. 3 så kommer väl bli ännu värre

• hannis

Ingen skillnad. Möjligen lite svårare att hålla vikten men det kan ju bero på ålder med. ð???

Svar på tråden Skillnaden för dej efter gravida kropp nr 1 & kroppen efter 2agraviditeten?=)