• Familjelängtan

Ägglossningstest ger bara utslag 1 dag...?!

Jag har denna perioden ätit Pergotime för att se om det kunde stimulera en ägglossning... Alltså, det här med ägglossningstest är en ny grej för mig. Jag har visserligen använt dem typ varje dag i över 3 månader men det är först nu som jag sett en reaktion på teststickan.

I förrgår visade teststickan inget annat än det gjort alla andra dagar, dvs inget streck. Igår däremot fick jag ett ordentligt streck på stickan och hade dessutom ont i sidan - typ där man får ont när man har håll vid motionering etc. Idag gav teststickan på nytt inget utslag.

Ska det bara ge utslag en dag? Den dagen som ger utslag på stickan, är det den dagen det är bäst att försöka göra bebisen eller är det före/efter? Gud, jag är så kass på sånthär och inte blir jag klokare av att googla... Hoppas på lite hjälp från er andra Drömmer

http://for-evigt.blogspot.com/

• Svar på tråden Ägglossningstest ger bara utslag 1 dag...?!
  • Hjärtefröjd

Mina äl-tester ger oftast bara utslag en halv dag, så jag äl-testar alltid två gånger om dagen.

Så ja, att du bara får utslag en dag är helt normalt. Och ja, det är vid utslag och dan efter (gärna även dagen före) som det är mest sannolikt att bli gravid.

• avlac

Mitt tips - Ge f-n i ägglossningstest!!!

Jag använde de innan min förra grav för att ha lite mer koll vilket resulterade i att jag inte hade ägglossning på tre månader, i alla fall inget utslag på stickorna. Ringde min BM och beklagade mig. Hennes tips var att jag skulle skita i ägglossningstesten för de bara stressar ändå. Jag slutade använda dem och månaden efter var jag gravid...!!!

Svar på tråden Ägglossningstest ger bara utslag 1 dag...?!