• Här och nu

Stört det dig att vissa haft EN/få partners

När någon berättar att den bara haft en enda partner alt. ett fåtal, kommer inte sällan nån som säger att personen inte vet vad den vill o att man behöver pröva många för att veta det. Kan så vara att man upptäcker nya egenskaper, men om man ÄR nöjd, kan man inte få vara det? Ska man ta en paus från sin drömpartner för att testa andra? Den dag det inte funkar mellan mig o min man, testar jag en annan. Inte förrän då. För jag har inget behov. Och det är JAG som avgör. Finns det dåligt samvete hos dem som haft många, som gör att de hugger?

• Svar på tråden Stört det dig att vissa haft EN/få partners
  • Eisa

Hugger gör man aldrig om man är nöjd med sin egen situation så någonting ligger det i alla fall bakom som klämmer.

Jag tror att vissa faktiskt hittar rätt direkt.

• Här och nu
    Eisa skrev 2011-06-03 22:13:08 följande:
    Hugger gör man aldrig om man är nöjd med sin egen situation så någonting ligger det i alla fall bakom som klämmer.

Jag tror att vissa faktiskt hittar rätt direkt.
    Ja, jag hittade ju en extremt mycket bättre man efter min första, men känner inte ett dugg behov av att testa om det går att hitta en ännu bättre.
  • Mandarina

Vissa blir nöjda fortare andra krävs det lite mera...
    Tror det handlar om att hitta det som lämpar sig mest för sina behov. Om du har en kille å du e nöjd och lycklig i er relation så finns det ju ingen anledning att testa nåt annat... annan sak om du inte känner dig helt nöjd med din par-relation. Finns ju vissa tecken man kan se/leta efter om det ex skulle saknas ngt i ens nuvarande relation.
    Sen tror jag många lever med en partner de egenltigen inte kanske passar ihop med, med räsla för ensamheten eller singellivet... istället går man runt olycklig eller känner ångest över nåt eller är otrogen.
    Det är inte alla som känner sig själva såpass bra att dom vet vad dom behöver och egentligen vill ha. Många lägger band på sina innersta känslor och behov och lever ett helt liv ovetandes om att dom gör det...

• Här och nu
    Gulletroll skrev 2011-06-03 22:19:03 följande:
    Tror det handlar om att hitta det som lämpar sig mest för sina behov. Om du har en kille å du e nöjd och lycklig i er relation så finns det ju ingen anledning att testa nåt annat... annan sak om du inte känner dig helt nöjd med din par-relation. Finns ju vissa tecken man kan se/leta efter om det ex skulle saknas ngt i ens nuvarande relation.
    Sen tror jag många lever med en partner de egenltigen inte kanske passar ihop med, med räsla för ensamheten eller singellivet... istället går man runt olycklig eller känner ångest över nåt eller är otrogen.
    Det är inte alla som känner sig själva såpass bra att dom vet vad dom behöver och egentligen vill ha. Många lägger band på sina innersta känslor och behov och lever ett helt liv ovetandes om att dom gör det...
    Kloka ord, men man kan ju också föredra att leva med nån som har vissa brister hellre än att chansa på att få nån som är sämre.
  • Mandarina
    Här och nu skrev 2011-06-03 22:20:53 följande:
    Kloka ord, men man kan ju också föredra att leva med nån som har vissa brister hellre än att chansa på att få nån som är sämre.
    Jo självklart, ingen e perfekt. Men det e ju en prioriteringsfråga - att du får det du behöver allra mest å då kan bortse från vissa grejer/brister. För är vissa saker/behov jätteviktigta för dig och du lever med en man som inte kan tillgodose det behovet hos dig så blir du olycklig i slutändan. Så det gäller att känna sig själv å veta sina behov...
    Sen finns ju rädslan av att vara ensam, å den kan vara så stor att man då tränger bort sina behov på ett omedvetet plan... men då ska man lyssna på kroppen, mår man dåligt - ja då e det nåt i livet som saknas. Behöver ju självklart inte alltid vara i par-relationen, kan ju handlar om andra grejer oxå.
  • Här och nu
    Gulletroll skrev 2011-06-03 22:36:19 följande:
    Jo självklart, ingen e perfekt. Men det e ju en prioriteringsfråga - att du får det du behöver allra mest å då kan bortse från vissa grejer/brister. För är vissa saker/behov jätteviktigta för dig och du lever med en man som inte kan tillgodose det behovet hos dig så blir du olycklig i slutändan. Så det gäller att känna sig själv å veta sina behov...
    Sen finns ju rädslan av att vara ensam, å den kan vara så stor att man då tränger bort sina behov på ett omedvetet plan... men då ska man lyssna på kroppen, mår man dåligt - ja då e det nåt i livet som saknas. Behöver ju självklart inte alltid vara i par-relationen, kan ju handlar om andra grejer oxå.
    Ja, men jag menar att om man är tillräckligt nöjd finns ju ingen anledning att bryta. Är man osäker kan man ju separera på prov, om partnern tycker det är ok. Kan va svårt att veta vad som felar, om man mår dåligt.
  • Tonx

Verkar ju vara en dum sak att störa sig på.

• Här och nu
    Tonx skrev 2011-06-03 22:44:21 följande:

Verkar ju vara en dum sak att störa sig på.

Verkligen!
  • bananflugekärlek
    Gulletroll skrev 2011-06-03 22:19:03 följande:
    Bra skrivet.

/en gammal bekant
  • Mandarina
    bananflugekärlek skrev 2011-06-03 22:49:13 följande:
    Bra skrivet.

/en gammal bekant
    Vem e du?? Nu bidde jag nyfiken ju
Svar på tråden Stört det dig att vissa haft EN/få partners