• grodan 82

ensam vårdnad, Testamente någon?!!!

Jag har ensam vårdnad om min son  jag är inte samman boende men hans pappa och han pappa går på social-bidrag och har inte haft ett jobb på ca 20 år, jag bor ihopp med min dotters pappa och om något skulle hända mig skulle vårdnaden gå till han biologiska pappa även om jag skrivit ett testamente  om att jag vill att han ska vara kvar här med sin syster och bonus pappa han ser sin biologiske pappa lite då och då

• Svar på tråden ensam vårdnad, Testamente någon?!!!
  • Sömnstörd

Förstår jag dig rätt om du vill att vårdnaden går över till bonuspappan?

I så fall: man kan inte testamentera barn utan bara ange en önskan. Beslutet vem som senare ska få vårdnaden hamnar på soc bord. De tar hänsyn till tidigare umgänge, vem som varit pappan i praktiken mm.
    Ekonomi och arbete däremot är inget som ska ha betydelse.

• Lena

det spelar inte någon roll vad du skriver han kommer få vårdnaden om han inte är olämplig. det finns inte möjlighet för din sambo att adoptera sonen?

• grodan 82

hej jo jag och min sambo vill att  han ska ha vårdnaden om sonen hans bioligiska vägrar och han är olämplig som far tyvärr inga droger eller så utan kan bara inte flyttar runt mycket och tar inte ansvar ljuger om allt har dom på sig sedan hot mot mig och min sambo, min sambo är pappa det säger min son oxå , det är han som finns där och uppfostar och blåser på såret när han ramlat,
    Sömnstörd, ja du förstår mig rätt  

• Hedebris
    grodan 82 skrev 2011-06-03 18:38:06 följande:
    hej jo jag och min sambo vill att  han ska ha vårdnaden om sonen hans bioligiska vägrar och han är olämplig som far tyvärr inga droger eller så utan kan bara inte flyttar runt mycket och tar inte ansvar ljuger om allt har dom på sig sedan hot mot mig och min sambo, min sambo är pappa det säger min son oxå , det är han som finns där och uppfostar och blåser på såret när han ramlat,
    skrev du tyvärr inte droger?
  • grodan 82
    Hedebris skrev 2011-06-03 18:40:32 följande:
    skrev du tyvärr inte droger?
    nej jag skrev att det inte finns droger i bilden
  • MammaHela
    grodan 82 skrev 2011-06-03 18:38:06 följande:
    det går att läsa som "tyvärr inga droger eller så".

Om du lär dig att använda kommatecken (,) så kan du undvika sådana missförstånd. För jag läste med så som Hedebris läste det.

Tänkte att du menade att tyvärr knarkar han inte, för då har han svårare att få vårdnaden.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • grodan 82

ok det ska jag men lite svårt när 2 st barn  står  och drar en i benen

• Hedebris

han är olämplig som far, tyvärr inga droger eller så utan kan bara inte flyttar runt mycket och tar inte ansvar ljuger om allt

han är olämplig som far tyvärr, inga droger eller så utan kan bara inte flyttar runt mycket och tar inte ansvar ljuger om allt

ser du skillnaden ts...

• MammaHela
    Hedebris skrev 2011-06-03 18:52:02 följande:
    han är olämplig som far, tyvärr inga droger eller så utan kan bara inte flyttar runt mycket och tar inte ansvar ljuger om allt

han är olämplig som far tyvärr, inga droger eller så utan kan bara inte flyttar runt mycket och tar inte ansvar ljuger om allt

ser du skillnaden ts...
    precis det jag med påpekade, kommatecken är otroligt viktiga för att man ska kunna läsa och förstå vad som menas i en text.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • en glad
    Hedebris skrev 2011-06-03 18:52:02 följande:
    Det där var ju inte heller den bästa satsbyggnaden, precis!
  • knäppisen
    grodan 82 skrev 2011-06-03 18:45:43 följande:
    ok det ska jag men lite svårt när 2 st barn  står  och drar en i benen
    Då kanske du ska vänta med att surfa tills de har gått och lagt sig ? Bara ett tips i all välmening.

Du kan inte testamentera bort ditt barn. Jag hade rått dig att prata med socialtjänsten redan nu. Så kan de förklara hur de gör och hur de tänker i såna lägen som du är i.

Kram
Svar på tråden ensam vårdnad, Testamente någon?!!!